De Porsche Cayenne is aan vernieuwing toe. En dat ze daaraan bezig waren is al lang geen geheim meer. Maar het vernieuwd model was tot voordien nog wel bedekt. Maar Porsche vond dat blijkbaar niet meer nodig en laat de facelift rustig en ongerept (op wat versiering aan de koplampen na) op de openbare weg cruisen. Doordat de camouflage weg valt zien we dat Porsche de Cayenne een pak toegankelijker maakte.
Zo zijn ze afgestapt van de robuuste luchtinlaten, te grote smoelwerk en koplampen. Het is allemaal wat fijner en *mooier *geworden. Om gewicht te besparen werd er meer aluminium gebruikt in de body. Porsche wist daarmee 170 kilogram te winnen. Binnenin zou de nieuwe Cayenne veel elementen van de Panamera overnemen. Verdere informatie zullen we bij de lancering in Genève (maart) weten te geven.
Via Autocar
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 10 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden