Het was voor de hand liggend. Het model, dat intussen samen met de Golf de ruggengraad vormt van Volkswagen, moest en zal een driedeurs variant krijgen. Bij deze. Op de deuren na is er op zich weinig of zelfs geen verschil. Want zowel de uitrusting als het motorenpakket is dezelfde. Nog even recapituleren. Voor de benzinemotoren zijn dat een 1.3l driecilinder met 60 of 70pk of/en een 1.4l blok met 85pk. Dieselen kunnen we met een 1.6l TDI met 75, 90 of het maximum van 105pk. Volgend jaar, begin 2010, staan er nog twee nieuwe varianten op het programma...
Zo zal er een BlueMotion variant van de 1.2 TDI komen. Dat blok zou amper 3,3l per 100km verbruiken. Daarnaast komt er een 105pk sterk 1.2 TSI motorblok aan. Frankfurt zal ons het gehele plaatje weten te tonen. De prijs is Duitsland bedraagt alvast 12.150 euro.
via autoblog
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 10 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden