Update! Video bij 'meer lezen' - "De meest sportieve Porsche ooit." Opnieuw? Ja, blijkbaar wel. Keer op keer slaagt Porsche erin om hun nieuwste producten sportiever en beter te maken dan dat ze dat al waren. Je vraagt je af hoe dat überhaupt nog mogelijk was of is. Zo ook met de update van de 997 GT3 RS waarvan er nu plaatjes circuleren. De RS is de hardcoreversie van de gewone GT3, die op zijn beurt al de hardcorevariant van de gewone 911 was. De nieuwe RS krijgt er 35 pk bij waardoor de 3,8 liter flat-six er nu 450 pk weet uit te persen.
Daarmee behoort de RS nog steeds tot het atmosferische "+100 pk/liter" clubje. Verder staat de RS zowel voor- als achteraan op een breder spoor en is de auto aërodynamisch verder geoptimaliseerd. In goede Porschetraditie kan je de RS opnieuw enkel verkrijgen met manuele zesbak. Iets wat we alleen maar kunnen toejuichen. Maar de nieuwe RS is ook slim. Zo kan je opteren voor een lithium-ionbatterij in plaats van een gewoon exemplaar. Hiermee vermindert het onafgeveerd gewicht verder met 10 kg. Maar de GT3 RS moet vooral gereden worden. Daarvoor is het wachten op de eerste reviews of op een telefoontje van Porsche. (?)
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 13 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden