De huidige Sharan gaat maar liefst 10 jaar mee. Zelden nog gezien in autoland, maar nu is zijn vervanger er dus. De nieuwe Sharan meet 4,85 meter, dat is 22 cm langer dan de huidige. Hij is ook 9,2 cm breder geworden, maar wel 1,2 cm lager. De koffer meet 711 liter en kan vergroot worden tot een kolossale 2297 liter. Leuk detail is dat het design onder leiding stond van Walter de Silva.
De basismotor wordt de 2.0 TDI met 140(136) pk, die zou volgens Volkswagen de zuinigste in zijn klasse moeten zijn met een gemiddeld verbruik van amper 5,4 L/100km. Verder komt er nog een 1.4 turbobenzine met 150 pk, de 2.0 TDI met 170 pk en als topmotor de 2.0 turbobenzine met 200 pk en standaard DSG-automaat.
De Sharan komt er in typische VW-stijl als "Trendline", "Comfortline" en natuurlijk als "Highline". Alle Sharans hebben standaard airco en een radio/cd speler. Ook moet het makkelijker worden om de 7 stoelen te verwisselen met het "easy fold" systeem. Morgen, op het salon van Genève, krijgen we hem te zien.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 13 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden