Eerst de breakversie: Hyundai i40

Hyundai wil opnieuw een graantje meepikken in het segment van de grotere middenklassers, ook wel het D-segment genoemd. Op basis van de nieuwe Sonata werd daarom de i40 geboetseerd naar Europese verwachtingen.

Zowel voor de vormgeving als voor de motoren werden de plannen langs het R&D centrum in Rüsselsheim (D) gestuurd. Het resultaat is deze erg knappe i40, waarvan de Cross Wagon (de breakversie) als eerste wordt gelanceerd. Breaks maken de helft van de verkoop uit in dit segment.

De i40 CW heeft een lengte van 4,7 m en heeft een wielbasis van 2,77 m. Tel daarbij nog de kofferruimte van minstens 553l, uitbreidbaar tot maximaal 1.719l.

Aan het andere eind van de wagen heeft de klant keuze uit vier krachtbronnen, twee benzines, twee diesels. De 1.7l dieselmotor met 136 pk moet het grootste deel van de verkoop gaan uitmaken, al kan je deze ook verkrijgen met 115 pk en start/stop-systeem. Daarbij wordt de uitstoot beperkt tot 113 g CO2/km en het verbruik tot 4,3l/100 km. Voor de benzines noteren we de 1.6 GDI met 135 pk en de 2.0 GDI met 177 pk. Hyundai wil ook voor de i40 de kaart van de luxe trekken en zorgt daarbij voor allerlei snufjes. Naast 5 jaar garantie krijg je ook lane keeping assist, verwarmde achterzetels (!), dagrijverlichting en liefst negen airbags.

Terwijl de Cross Wagon al in mei bij de dealers moet staan, maakt de berline pas dan zijn opwachting op het salon van Barcelona en wordt hij na de zomer bij de dealers verwacht.

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
autofan 21:22
afbeelding van autofan

knappe bak! Vergelijk dit eens met de Hyundai's van 10 jaar geleden !

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws