De grootste blikvanger, letterlijk en figuurlijk, was de vernieuwde XJ op de stand van Jaguar. De nieuwe limo vormt een stijlbreuk met alles wat tot nog toe de letters XJ op de koffer gekregen heeft, en moet de grote Jag opnieuw voldoende competitief opstellen tegenover het gekende establishment à la Mercedes S-klasse, Audi A8, BMW 7-serie, etc.
De XJ werd getekend door Ian Cullum en is op zijn zachtst gezegd nogal controversieel vormgegeven. Niet iedereen zal daarom direct gecharmeerd zijn door het nieuwe design, maar toen ik onlangs zo'n zwarte kat zag passeren op de buitenring van Brussel moest ik toch behoorlijk mijn ogen uitkijken. De XJ heeft nog steeds zijn kenmerkende aluminium constructie en is dankzij een pak andere gewichtsbesparingen nog steeds de lichtste in zijn klasse. Minder gewicht staat nog altijd garant voor een snediger weggedrag, betere prestaties en minder verbruik. De eerste reviews zijn dan ook uitermate lovend.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 6 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 23 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden