Met de Focus EV speelt Ford mee in het 100 procent elektrisch segment, dat nog relatief klein is. Momenteel zijn de Volt en de Leaf daar koplopers, al bevestigde Ford met een competitieve prijs de markt eind 2011 te zullen betreden. De Focus EV krijgt een set ion-batterijen uit het kamp van LG Chem. Het batterij management systeem zal door middel van waterstof worden gekoeld. Met een volle batterij, na 3 à 4 uur opladen met 240 volt, kan je tussen de 130 en 160 kilometer elektrisch rijden. In 2012 is de Ford Focus EV beschikbaar in Europa.
Laatst gepubliceerd
Reacties (2)
Plaats een reactieZotte vergelijking misschien, ma die voorkant (de grille) dan heeft wel ne sterke Aston Martin-toets
Jup, zeker en vast. die vergelijking werd al gemaakt bij de lancering van de nieuwe Focus.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 5 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 20 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden