Nissan kan niet alleen saaie elektrische wagens bouwen, het wil ook een sportieve rakker op ion batterijen aanbieden. Dit Esflow concept is een mengelmoes van de techniek die bij de Leaf werd gebruikt, en de looks van de 370Z en GT-R. De prestatiecijfers van de Esflow zouden dezelfde zijn als die van de Leaf, al zou de Esflow met zijn aerodynamica wel slechts 5 seconden over de sprint naar 100 km/u doen. Achteraan schuilen twee elektromotoren, die elk 1 van de achterwielen voorziet van vermogen. Het setje batterijen werd dicht tegen de voor- en achteras geplaatst zodat de gewichtsverdeling optimaal is.
Nissan heeft er ook een verhaaltje aan gebonden... met betrekking tot de gebruiker:
"Daniel (?) is een techneut die op zijn vrije dagen niets liever doet als met zijn vriendin naar de bergen rijden. Als hij daarna een avondje in de club zijn DJ-Skills gaat showen, doet hij iedereen verstomt staan met zijn blitse elektrische wagen. Op weg naar huis klikt hij zijn PDA in het dock en neemt dan automatisch de snelste weg naar zijn huis..."
Goed voor Daniel denken we dan...
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 13 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden