Hoewel Audi hem niet graag bestempelt als opvolger van de A2 uit de jaren '90, zien we toch een aantal knipogen naar de wagen die zijn tijd ver vooruit was. Zo is er weer de vooruitstrevende techniek, de wagen wordt immers elektrisch aangedreven. Een dwars voorin geplaatste elektromotor levert een continu vermogen van 59 kw, terwijl het piekvermogen 85 kw bedraagt. Het koppel daarbij is 270 Nm. De topsnelheid is begrensd op 150 km/u, de 0-100 km/u lukt in 9,3 seconden.
Audi beweert dat de actieradius 200 km is en dat de accu binnen de vier uur volledig is opgeladen met een aansluiting via het gewone stopcontact.
Over de lichtband rondom de carrosserie vertelden we jullie al in een vorig artikel. Het glazen dak houdt infrarood licht tegen, waardoor het interieur minder fel opwarmt.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden