Verrassend, onweerstaanbaar, verleidelijk. Dat is wat de DS5 moet zijn. De DS5 rondt de introductie van het meer premium DS-gamma af. De wagen staat tegen eind 2011 bij de verdelers en krijgt de beschikking over een full-hybrid diesel, Hybrid4 genaamd. Die technologie deelt de wagen met de Peugeot 3008 en stelt hem in staat de CO2-uitstoot op 99 g/km te houden.
Citroën wil verrassen met de DS5 maar wil ook refereren naar de andere DS-modellen. Daardoor zien we wat trekken van de DS4 terugkeren. Opvallend is de chromen strip die loopt vanaf de punt van de koplampen tot aan de onderzijde van de voorruit. De afmetingen blijven compact (4,85m lang, 1,85m breed) terwijl het koffervolume toch 465 liter inhoudt.
Voor de basismotorisatie wordt beroep gedaan op de 1.6 met 155pk. Wie wil kan ook een versie met 200 pk bestellen. Voor de dieselmotoren zijn er de e-HDi met 110 pk of de 2.0 HDi met 160 pk. De grootste motorisaties worden gecombineerd met manuele of automatische versnellingsbak, de Hybrid4 en de e-HDi krijgen een gerobotiseerde bak.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 7 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 7 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden