Niet alleen de constructeurs stellen hun nieuwigheden voor op het autosalon van Frankfurt, ook de tuners proberen het publiek van hun kunnen te overtuigen. Wij maakten een oplijsting van de opmerkelijkste creaties.
De Europese markt bestormen met een nieuwe 3, het is niet enkel BMW die dat idee heeft. Bij Mazda kiezen ze echter voor een groot benzineaanbod aangevuld met een relatief grote diesel. Of dat de manier is?
Fiat en monovolumes, het is niet altijd zo'n goede combinatie geweest. Vandaag stellen ze de 500 L Living voor, een verlengde versie van de 500 L, die al een verlengstuk breide aan de hippe 500.
BMW heeft een drukbevolkte stand op de IAA. De Duitsers tonen in hun thuisland namelijk een pak nieuwigheden. Eentje daarvan is deze X5 van wat intussen de derde generatie is.
Over de Maserati Ghibli hebben we de afgelopen weken vrij vaak berichten de wereld in gestuurd. Toch krijgt hij ook een plekje in onze 'Live op de IAA'-reeks, want het lijkt alsof wij (en jullie) er maar niet genoeg van kunnen krijgen.
Move aside Audi A8 and BMW 7, the king is back. Zo zegt Mercedes het niet expliciet maar de subtext van de presentatie was overduidelijk. De Mercedes S-klasse is terug en beter dan ooit.
Een wagen zo lang aankondigen en als concept car laten meedraaien, dat je er bijna langsloopt als hij eindelijk wordt voorgesteld als productiewagen, Porsche is er niet alleen mee op de IAA. Maar kijken we beter, dan zien we dat we ons vergissen.
De ontwerpers van Kia hadden het wat moeilijk om de tweede generatie Soul te ontwerpen. De lijnen van de eerste generatie blijven dan ook grotendeels behouden.
Zoals voorspeld toont Nissan in Frankfurt een nieuwe generatie X-Trail. Die lijkt weinig gemeen te hebben met zijn voorganger, maar of je dat erg moet vinden maak je zelf maar uit.
Wie op de IAA de moeite neemt om de trap op te gaan, komt op de hogergelegen verdieping, in een hoekje weggedrongen, Chang'an tegen. Een Chinees automerk dat al in 1862 voertuigen bouwde en nu de stap zet naar Europa.
Never change a winning team zeiden we gisteren bij de Dacia Duster facelift nog. Maar wie te lang zijn winning team behoudt, riskeert om hopeloos achterop te raken.
Een goed boek moet je niet herschrijven, een winnend team moet je niet wijzigen, dat is een beetje wat Dacia bij de Duster dacht. Dus kreeg hij enkel een nieuwe snoet en bleef hij verder rustig verder rijden.
Voorgesteld in New York en vandaag zijn Europese première. De nieuwe s3 is voor de subtiele huisvaders die nood hebben aan ruimte en wolven onder de kap. En we kunnen weinig anders dan zeggen dat de s3 Berline er best mag wezen.
De gelukkigen die erbij waren in Pebble Beach konden hem al bekijken. Nu is er voor iedereen een Europese première van deze dikke slee op de IAA in Frankfurt.
Weg met de 3-coupé, welkom 4-reeks. Want wie van een BMW 3-reeks coupé spreekt, heeft het over de vorige generaties, deze generatie krijgt geen 3-coupé maar een 4-reeks. Dat wil zeggen dat er een pak designelementen terugkomen tussen de drie- en vier-reeks.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden