Het Nagare-design, dat Mazda al een aantal jaren toepast op haar modellen, heeft haar beste tijd gehad. Nagare, of 'geluid van de wind', staat symbool voor de welvingen die ook in de natuur terug te vinden zijn. Het laatste voorbeeld is de Mazda 5, een model waarover de meningen verdeeld zijn sinds de facelift. Daarom beslist Europees designbaas Peter Birtwhistle dat ze een andere weg inslaan.
De Nagare-taal werd ontwikkeld door Laurens Van Den Acker, die inmiddels voor Renault tekent. Nu Ikuo Maeda de ontwerpchef is bij Mazda kijken ze naar een hoger segment. Zo wil Mazda het Japanse Alfa Romeo worden en worden op dit moment al een aantal concept cars uitgerwerkt die we op het Salon van Parijs te zien krijgen. “De auto’s moeten fantastisch zijn om te rijden en binnenin een premium-gevoel hebben.” Maar dat hoorden we begin jaren '90 ook al, bij de lancering van de Xedos.
Bron: AutoCar
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 6 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden