Nissan wordt in een hoekje gedreven door Porsche die het japanse merk ervan beschuldigt een enigzins vervalste Nurburgring rondetijd te hebben neergezet. De tijd die door Nissan's hoofdtestrijder Tochio Suzuki werd gevestigd bedraagt 7m 29s en werd gerealiseerd in mei. De toplui van Nissan kregen hoogte van deze beschuldigingen en maakten bekend dat deze tijd werd bereikt met absolute standaardbanden zoals die aan de klanten worden aangeboden in de showroom. Geen ander soort speciale racebanden zou zijn gebruikt om dit record neer te zetten.
Dan volgt het feit dat een chassis ingenieur van Porsche met een uit de states overgevlogen GT-R er slechts in slaagde een tijd van 7m 54s neer te zetten wat toch een verschil uitmaakt van 25s. Diezelfde dag testte deze persoon een Porsche GT2 en Turbo en maakte de ring rond in respectievelijk 7m 38s en 7m 34s. Het antwoord van Nissan op deze test is dat dit louter een gevolg is van het verschil tussen de twee chauffeurs. Tochio Suzuki had ettelijke duizende laps achter de rug vooraleer hij deze recordtijd neerzette.
Nissan voegt hier ook nog bij dat ze het best flatterend vinden dat Porsche zich een GT-R had gekocht om helemaal naar Duitsland over te vliegen om hem te testen. Verder moet ook gezegd zijn dat de GT-R de 911 Turbo reeds meerdere malen heeft verslagen wat betreft andere ronde- en acceleratietijden.
via motorauthority
Nissan wordt in een hoekje gedreven door Porsche die het japanse merk ervan beschuldigt een enigzins vervalste Nurburgring rondetijd te hebben neergezet. De tijd die door Nissan's hoofdtestrijder Tochio Suzuki werd gevestigd bedraagt 7m 29s en werd gerealiseerd in mei. De toplui van Nissan kregen hoogte van deze beschuldigingen en maakten bekend dat deze tijd werd bereikt met absolute standaardbanden zoals die aan de klanten worden aangeboden in de showroom. Geen ander soort speciale racebanden zou zijn gebruikt om dit record neer te zetten.
Dan volgt het feit dat een chassis ingenieur van Porsche met een uit de states overgevlogen GT-R er slechts in slaagde een tijd van 7m 54s neer te zetten wat toch een verschil uitmaakt van 25s. Diezelfde dag testte deze persoon een Porsche GT2 en Turbo en maakte de ring rond in respectievelijk 7m 38s en 7m 34s. Het antwoord van Nissan op deze test is dat dit louter een gevolg is van het verschil tussen de twee chauffeurs. Tochio Suzuki had ettelijke duizende laps achter de rug vooraleer hij deze recordtijd neerzette.
Nissan voegt hier ook nog bij dat ze het best flatterend vinden dat Porsche zich een GT-R had gekocht om helemaal naar Duitsland over te vliegen om hem te testen. Verder moet ook gezegd zijn dat de GT-R de 911 Turbo reeds meerdere malen heeft verslagen wat betreft andere ronde- en acceleratietijden.
via motorauthority
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 22 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden