Officieel: Aston Martin V8 Vantage S

De heren uit Gaydon stelden vandaag een S variant voor van hun V8 Vantage, voor zowel de coupé- als de cabriovariant.

Die variant krijgt een herwerkte 4.7 liter V8 onder de kap. Daardoor komt het totaal vermogen van deze V8 Vantage S op 436 pk te liggen. Het koppel is maximaal 490 Nm. Het blok wordt gekoppeld aan een nieuwe zeventraps Sportshift versnellingbak. Door de kortere overbrengingen zou het vermogen beter verdeeld moeten worden en schakelt hij 20 procent sneller. Daarnaast is de versnellingsbak ook 24 kilogram lichter en daarmee de grootste aandeelhouder in het totaal verloren gewicht van 30 kilogram tegenover een standaard V8 Vantage. De wagen weegt daardoor in totaal exact 1.600 kilogram.

De V8 Vantage S krijgt ook een Sport-knopje mee, die zorgt voor de extra snelle opschakeling en het openzetten van de cilinders waardoor het geluid topprestaties moet leveren.

Met al die ingrediënten sprint deze Vantage van 0-100 km/u in 4,5 seconden, de topsnelheid bedraagt 305 km/u. Naast de motorische aanpak werd er ook estethisch opgesmukt. Zo zien we nieuwe 19 inchers, dikke remklauwen, werd de ophanging verbeterd, krijgt het DSC stability control een nieuwe modus en zien we nieuwe lakkleuren en interieurbekledingen.

 De Aston Martin V8 Vantage S zal voor het eerst te zien zijn op het autosalon van Genève in maart. Prijs start vanaf 118.000 euro.

Laatst gepubliceerd

Reacties (17)

Plaats een reactie
Yvesw 19:44
afbeelding van Yvesw

Dit ding is pure heerlijkheid... In die kleur met een donkerbruin interieur, ik geef er mijn... euh... 118.000 euro voor :)

Karel 20:28
afbeelding van Karel

toch veel mooier zo'n motorkap zonder gigantische koelgleuven

Yvesw 15:53
afbeelding van Yvesw

@B4: Gierig in hart en nieren! Kan me niet inbeelden welke optie ik zou willen in zo'n wagen... Voor een flitspaalklikker zou ik nu nog 20 euries geven... Maar alleen als het mooi ingebouwd is!

Techno Patat 17:15
afbeelding van Techno Patat

@yvesw, een aston moet je toch met het beste sound system kopen, en dan verder nog een paar goodie's zoals carbon touches hier en daar, en wie weet wat nog allemaal als je dat a4tje onder je neus krijgt met kruisjes die meer kosten dan mijn maandloon

Yvesw 18:26
afbeelding van Yvesw

@Techno Patat: Ik prefereer mijn Aston zonder geluidsinstallatie, ik hoef zelfs dat volvo Gps systeem niet. Scheelt me weeral 24kg... (en een hoop miserie)
Kan me niet inbeelden waar ik carbon wil op deze wagen :p
Carbon is zo 2010... Laat dat maar voor het golfjesvolk...

Maar zoals ik al zei: Gierig in hart en nieren. :)

Yvesw 12:09
afbeelding van Yvesw

@TdM: Bij mij heeft het meer te maken met de essentie van een wagen. Tegenwoordig zijn het rijdende discotheken/gadgetwinkels/massagesessies, maar als het er op aan komt geraken zij geen bocht meer om met al die rommel.
Audi Q7... Steek maar vol met zulke dingen, maar toch niet bij een prachtige wagen als de Aston.
Als ik zie welke "special" editions ze daar allemaal in het Midden-Oosten krijgen... Brrrr

Pieter Aertgeerts 12:14
afbeelding van Pieter Aertgeerts

@Bouncing Bullet: Je hebt flippers achter het stuur, is minstens even aangenaam vertoeven.

Techno Patat 13:15
afbeelding van Techno Patat

@yvesw, die gps kan ik begrijpen, maar aan de andere kant, met je tomtommeke in een aston vantage S gaat toch ook niet hé ... en dat sound system mag voor mij wel, want zelfs dat geweldig geluid gaat vervelen tegen dat je op je vakantiebestemming bent... dus een cdtje kan geen kwaad denk ik dan...

Yvesw 15:09
afbeelding van Yvesw

@Techno Patat: Ik gebruik mio :)
Staat nog wel chique..

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws