Audi zorgt er met een subtiele facelift voor dat de Q5 weer een tijdje mee kan. De wijzigingen in het uiterlijk moet je vooral in het binnenwerk van de koplampen, de aangepaste bumperschilden en grille gaan zoeken. Binnenin wordt het kwaliteitsgevoel verhoogd door toepassing van nieuwe materialen. Het chassis werd geupdate, met nieuwe veren en dempers voor de ophanging. Ook het sturen verloopt nu preciezer, omdat een elektromechanische stuurbekrachtiging de hydraulische vervangt.
Onder de kap een keuze uit vijf herwerkte motoren: een 2.0 TDI met 143 pk en 320 Nm, eentje met 177 pk en 380 Nm, 3.0 V6 TDI met 245 pk en 580 Nm. Bij de benzines is er keuze uit een 2.0 TFSI met 225 pk en 350 Nm of een nieuwe 3.0 TFSI V6 supercharger met 272 pk en 400 Nm. Naast deze motorisaties is er ook een zesde variant, de Q5 Hybrid Quattro, die we onlangs nog testten. De specificaties daarvan blijven ongewijzigd.
Het gerucht gaat verder dat Audi een SQ5 prototype zal voorstellen op de 24h du Mans in juni. Die zou de 3.0 V6 BiTDI hebben met 313 pk die onlangs zijn debuut maakte in de Audi A6.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 22 uur geleden