De circuit-variant van de Ferrari 458 is gearriveerd: de 458 Challenge. Overigens verschilt deze niet érg veel van de 458 Italia. Zo blijft de motor hetzelfde vermogen leveren (570 pk).
Geen derde uitlaat voor de Challenge, wel een 30 mm verlaagde ophanging. Vermindering van materiaaldikktes en vensters uit lexaan zorgen voor een lager gewicht, een beter afgestelde versnellingsbak zorgt voor meer koppel bij lage toeren.Ook krijgt deze 458 Challenge de E-Diff, het elektronische differentieel en F1-Trac, een tractiecontrolesysteem. De wagen rijdt een rondje op het cicruit van Fiorano in 1'16"5, zowat twee seconden sneller dan voorganger F430 Challenge. De 458 Challenge maakt zijn opwachting in de Ferrari Challenge Trofeo Pirelli.
Bron: Autocar
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 7 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 11 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 12 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 12 uur geleden