Volkswagen maakte bekend haar tweede variant van de Polo, de Crosspolo, eveneens in Genève voor te stellen. Het succes van de vorige generatie zette Volkswagen aan om daar een vervolg op te breien. Meer dan die informatie gaf VW officieel niet mee. Dan maar wat gissen. Zo wordt er verwacht dat we 15mm meer bodemvrijheid zullen krijgen en onder de kap zouden we opnieuw moeten kunnen kiezen tussen zes motorblokken.
Mooi verdeeld in drie diesels en drie benzinemotoren. Op naft rijd je met het 1.2 of 1.4 blok. Dieselen doe je met de 1.6 TDI die je in drie verschillende vermogens kan verkrijgen (75, 90 of 105 pk). Kostprijs ervan in Duitsland is 3.000 euro meer dan de standaard Polo. In België zal dat dus niet veel verschillen.
Via Autoblog
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 16 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden