Genoemd naar een Griekse figuur uit de mythologie, is de Pininfarina Hyperion ontworpen om de wagens uit de jaren 30 alle eer aan te doen. En om die reden vind ik de keuze van de ledlampjes totaal fout, zoals ik in een eerder geschreven artikel ook al opmerkte. Die ode brengt deze wagen door haar lange snuit, korte koffer en een laag uigelijnd dak. De wagen, die gebaseerd is op de Rolls-Royce Drophead Coupe, had natuurlijk enkele voorname wijzigingen nodig om het verschil tussen beide modellen duidelijk te stellen. Ondanks dat ik de Drophead Coupé een pak knapper vind heeft Rolls Royce zich ook bezig gehouden met de achterstoelen 400mm meer naar achter te plaatsen dan in de Drophead coupé. Dat maakt het comfort achteraan gevoelig groter.
Om het design te laten lijken op de vooroorlogse wagens, moest de Pininfarina het dak vergroten en het achtergedeelte inkorten. Het bodywork is allemaal gemaakt uit carbon, en binnenin is het afgewerkt met Craftsmen houtwerk. Craftsmen was daarvoor enkel een luxemerk in jachtboten.
De auto werd ontworpen door hetzelfde team dat eerder de one-off Ferrari P4/5 ontworp. Deze Hyperion werd ontworpen voor een Rolls-Royce verzamelaar, Roland Hall, die eigen inbreng maakte in het ontwerp, lay out en specificaties. Decadent denk je? Je hebt gelijk ook.
Om er nog een schepje boven op te doen werd er een horloge ontworpen voor deze wagen. De horloge kan zowel gedragen worden rond de pols als ingebracht worden in het interieur van de wagen. Het horloge werd ontworpen door het exclusieve merk, Girard-Perregaux.
Bron: motorauthority
Genoemd naar een Griekse figuur uit de mythologie, is de Pininfarina Hyperion ontworpen om de wagens uit de jaren 30 alle eer aan te doen. En om die reden vind ik de keuze van de ledlampjes totaal fout, zoals ik in een eerder geschreven artikel ook al opmerkte. Die ode brengt deze wagen door haar lange snuit, korte koffer en een laag uigelijnd dak. De wagen, die gebaseerd is op de Rolls-Royce Drophead Coupe, had natuurlijk enkele voorname wijzigingen nodig om het verschil tussen beide modellen duidelijk te stellen. Ondanks dat ik de Drophead Coupé een pak knapper vind heeft Rolls Royce zich ook bezig gehouden met de achterstoelen 400mm meer naar achter te plaatsen dan in de Drophead coupé. Dat maakt het comfort achteraan gevoelig groter.
Om het design te laten lijken op de vooroorlogse wagens, moest de Pininfarina het dak vergroten en het achtergedeelte inkorten. Het bodywork is allemaal gemaakt uit carbon, en binnenin is het afgewerkt met Craftsmen houtwerk. Craftsmen was daarvoor enkel een luxemerk in jachtboten.
De auto werd ontworpen door hetzelfde team dat eerder de one-off Ferrari P4/5 ontworp. Deze Hyperion werd ontworpen voor een Rolls-Royce verzamelaar, Roland Hall, die eigen inbreng maakte in het ontwerp, lay out en specificaties. Decadent denk je? Je hebt gelijk ook.
Om er nog een schepje boven op te doen werd er een horloge ontworpen voor deze wagen. De horloge kan zowel gedragen worden rond de pols als ingebracht worden in het interieur van de wagen. Het horloge werd ontworpen door het exclusieve merk, Girard-Perregaux.
Bron: motorauthority
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 21 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 23 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden