Door de TDV6 dieselmotor aan een elektrische component te koppelen, zorgt Range Rover voor een sterk staaltje van CO2-vermindering. De zware Range Rover Sport stoot nu slechts 89 g CO2/km uit. De accu van de elektromotor kan je via de stekker opladen en de elektromotor kan het geheel gedurende 32 km geheel autonoom aandrijven. Nadien wordt het een combinatie van elektro- en dieselmotor en rij je nog 1.112 km ver.
De topsnelheid van de Range-e bedraagt nog 193 km/u.
via: Autoweek
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 18 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden