Renault voert nogmaals een facelift uit aan de Espace. De grootste en oudste monovolume van het merk draait al sinds 2003 in zijn huidige vorm mee en kreeg in 2006 al een (discrete) facelift. Nu leukt Renault de Espace dus opnieuw wat op. Vallen ons vooral op: groter logo - dat iets verticaler werd geplaatst - en een aangepaste grille die beter aansluit bij de recente concept cars en vernieuwde modellen. In zijn 28 jarig bestaan werd de Espace al 1,2 miljoen keren verkocht. Meer details volgen begin juli.
Laatst gepubliceerd
Reacties (9)
Plaats een reactieToch vreemd van Renault dat ze - met nog maar eens een facelift - dé referentie in deze klasse zo verwaarlozen. Er waren tijden dat de Espace behoorlijk snel werd afgelost en zo aan de kop van het peloton bleef. 't Valt voor Renault te vrezen dat het moeilijker en moeilijker wordt om dit model nog verkocht te krijgen. Tijd voor groei bij Ford, Volkswagen, Seat...
Een espace wordt amper nog verkocht wegens de fiscaal zeer onaantrekkelijke motoren die er inzitten. En naar mijn mening is deze 'facelift' niet bepaald een vooruitgang.
het enigewat je hem kwalijk kan nemen qua motorisatie, is de co2-uitstoot. die ligt pakweg 20g/km hoger dan een VW Sharan. qua vermogen (130,150 of 175 in het Franse kamp vs. 115, 136,170 pk bij den Duits) liggen ze op dezelfde lijn, qua cilinderinhoud (2.0l) helemaal. Een Espace is trouwens een pak groter (2.860l vs. 2.430l).
Een Galaxy ziet er mss beter uit, een citroen c8 is helemaal een muurbloempje. volgens mij is dat segment ver op zijn einde.
Smaken verschillen natuurlijk, maar feit is dat ik alle grote monovolumers (en zelfs enkele grotere SUV's) uitvoerig getest heb ... om telkens uit te komen bij de Renault Espace : comfort, rijplezier, ergonomie, stijlvol en een "rustig" dashboard zonder honderden knopjes. Alles moet nu "SUV" en "crossover" zijn zodat je in het straatbeeld je steeds meer dezelfde wagens ziet . Geef mij maar de authenticiteit van een "Espace". Ik heb zonet mijn derde "Espace" besteld en de facelift vind ik zeer geslaagd ; spijtig dat het bij de frontpartij gebleven is.
Ik moet Betsberg volledig bijtreden. Ik rij zelf met een Grand Espace, en in mijn ogen is dit nog altijd de enige grote monovolume, die naam waardig.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 13 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden