Maserati heeft zojuist de eerste foto's van de nieuwe Quattroporte vrijgegeven. De wijzigingen aan de inmiddels 8 jaar oude luxe sportsedan blijven eerder beperkt.
Ook bij Maserati leverden de tekenaars en ingenieurs een nieuwe versie van een bestaand model af. De Quattroporte krijgt na een halve levenscyclus een nieuw gezicht.
Dinsdag is al jarenlang steevast boekskesdag in België, maar nu dus blijkbaar ook videodag. Na de teaser van de nieuwe Range Rover Sport, speelt de nieuwe Maserati Quattroporte met zijn vierwielaandrijving en V6 in de sneeuw.
We zagen de nieuwe Quattroporte alleen nog maar op foto. Hij stond immers nog op geen enkel autosalon. Het is dan ook zeer ongebruikelijk dat de pers hem al mocht testen. Nog ongebruikelijker is dat de mannen van Autoweek hem voor de Britten, Duitsers en Fransen konden rijden.
De Shooting Brake zal op 26 mei worden geveild op de RM veiling in Villa Erba. Verwacht wordt dat de Maserati tussen de 80.000 en 120.000 euro opbrengt, verrassend weinig voor een unieke Maserati als deze.
Maserati evolueert langzaam maar zeker in de richting van een zuiver elektrisch merk. Tegen het einde van dit decennium moeten alle verbranders eruit, al staan er momenteel wel nog flink wat in het gamma. Daar komt volgens een topman verandering in met de nieuwe Quattroporte, want die wordt als eerste uitsluitend elektrisch.
De — toegegeven: best kleine — wereld van de elektrische cabriolets is een modelletje rijker. Maserati heeft namelijk zijn GranCabrio Folgore voorgesteld en die laat de Nettuno-V6 van de gewone GranCabrio achterwege. In de plaats daarvan krijg je drie elektromotoren en een bloedstollende, fluisterstille acceleratie.
Drie jaar na het openen van de fabriek die moest instaan voor de productie van de Ghibli en Quattroporte kan Maserati met trots zeggen dat er al 100.000 stuks van de band rolden. Of het voor de wind gaat bij het Italiaans merk?
Geen enkele Autofan kan oprecht zeggen dat de Quattroporte een kwalitatief alternatief is voor de Duitse garde. Echter vinden we bij Autofans zo'n Quattroporte heerlijk. Eigenlijk om maar één grote reden; het uitlaatgeluid.
Maserati viert dit jaar haar 100-jarig bestaan en dat vieren ze op velerlei manieren. Op het autosalon in Brussel laten ze alvast hun hele gamma aan het Belgische publiek zien.
Eerder kregen we reeds de persfoto's zien, nu ook alle specificaties. Het bastion van brullende V8 motoren wordt doorbroken door de komst van een 3 liter V6 uit het Chrysler kamp. Bovenaan de reeks vinden we een volledig nieuwe 3,8 liter V8 terug.
Maserati heeft een nieuw circuitmonster klaar: de MCXtrema. Die combineert de basis van de MC20 met extra kracht en raceklare looks, al kregen we die looks alleen maar in digitale vorm te zien. Nu waagt de MCXtrema zich echter voor het eerst in zijn natuurlijke habitat: het circuit… En dan regent het wel niet zeker?
Wie modeshow zegt, zegt niet meteen auto’s toch? Wel, daar komt nu verandering in want namen als Dior en Prada gaan straks de catwalk delen met — je kent ze wel — Ferrari, Bugatti en Rimac. Je ziet ze samen aan het werk tijdens The Fastest Fashion Show on Earth op 15 en 16 mei.
Je zal het misschien niet geloven als je naar buiten kijkt, maar de zomer komt stilaan dichterbij. Maserati vindt het dan ook tijd om het dak te halen van zijn GranTurismo. Dat doet het meteen met de 542 pk sterke Trofeo met V6, later volgt nog de elektrische Folgore.
Over luttele weken is het weer zover: dan schiet het Antwerp Classic Car Event terug uit de grond. Deze keer niet in Brasschaat, maar in Kapellen. Op 4 en 5 mei stroomt de Parijseweg er namelijk vol van de klassiekers, goed voor jaarlijks zo’n 10.000 bezoekers. Wij vinden dat jij daar eens tussen moet gelopen hebben, en wel om deze vijf redenen.
Ferrari staat aan de vooravond van een nieuw hoofdstuk in haar verhaal. Want de lancering van de Purosangue SUV loert om de hoek. Wat als Ferrari niet de SUV-... maar wel de vierdeurscoupé-richting had gekozen? Laat deze renders van een Roma Quattroporte je even wegdromen.
De Lexus NX heeft er een wel heel onverwachte versie bij: de Overtrail. Die trakteert de premium-SUV op avontuurlijke opsmuk, naast zomaar even 15 millimeter hogere ophanging en extra verstevingingen onderhuids… Dus wat denk je, die Defender toch maar laten staan?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 10 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden