Het Koreaanse Ssangyong maakt zijn wederoptreden op de Belgische markt. Eén van de slachtoffers van de financiële crisis moet wel Ssangyong geweest zijn. De toekomst van het merk hing lang aan een zijden draadje maar tegenwoordig lijkt het weer beter te gaan. Het Indische Mahindra - je misschien wel bekend van hun terreinwagens - zet zijn schouders onder Ssangyong.
De Koreanen hadden een tijdlang geen officiële invoerder meer op de Belgische markt maar daar lijkt ook weer verandering in te komen. Alcopa uit Kontich neemt de invoer voor 6 verschillende Europese landen waar. Alcopa verdeelt onder andere ook Hyundai, Suzuki en Isuzu op de Belgische markt. Eind dit jaar moet een nieuwe Korando bij de verdelers staan. De wagen ziet er een stuk beter uit dan zijn sinistere voorgangers van Ssangyong-makelij. Hij werd gebaseerd op het C200 Concept. Voor het design deed Ssangyong beroep op Giugiaro, voor de motorisatie werd geopteerd voor een 175 pk sterke 2.0 dieselmotor, later gevolgd door een fiscaal vriendelijker variant en een 2.0 benzinemotor.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 7 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden