Constructeurs willen wel werken aan elektrische modellen, maar de commercialisering ervan loopt alles behalve van een leien dakje. De laatste dagen waren er al geruchten dat BMW zou stoppen met haar i-sub merk wegens "commercieel niet haalbaar", vandaag waaien die geruchten over naar die andere Duister: Audi. Die stelden een tijdje geleden hun A1 e-tron en A2 e-tron voor maar na al die tijd zouden ze te weinig mensen gevonden hebben die 40.000 euro op tafel willen leggen voor de kleine rakker.
40.000 euro, dat is te duur natuurlijk. Maar wie gaat anders de technologie in de 116 pk sterke elektromotor en lithium-ion batterijen terugbetalen? Om nog maar te zwijgen over het plan om de hele wagen uit aluminium te vervaardigen waardoor de productiekost enkel zou stijgen. Daarbij komt nog eens dat de Europese markt nog steeds niet klaar is voor elektrische wagens.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 14 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden