Sinds 2007 kiest Volvo voor E85 Bio-ethanol benzine voor hun racewagens in het STCC (Zweedse touringcars). Toen in 2008 een compleet nieuwe racewagen werd ontwikkeld op basis van de C30, koos Volvo ervoor de groene denkpiste te blijven volgen. Ook dit seizoen doet Volvo een beroep op de 1.6 met start/stop-technologie. Daarnaast gaat Volvo de technologie uit de DRIVe-versie gebruiken. De nieuwste DRIVe verbruikt slechts 3.9l/100km met daaraan gekoppeld 104g CO2/km. Normaalgezien wordt technologie in racerij getest om deze nadien op productiewagens toe te passen, bij deze racewagen was het net omgekeerd. De DRIVe-C30 gebruikt een aantal technische oplossingen die ook de racewagens sneller kunnen maken.
Zo zijn er de panelen onder de wagen, de kofferspoiler om de tijden van de racewagens scherper te stellen.Volvo stelt zich aldus het doel om een winnaar door groene technologie te worden.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 11 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden