Als je weet dat tachtig procent van de verkochte 5-reeksen het 520d model is, dan weet je waarmee Jaguar zich als concurrent moet wapenen. Een kleinere viercilinder diesel. Want met enkel een V6 en V8 in het aanbod, loop je een pak klanten mis. Motor van dienst schuilt momenteel in de Freelander. De 2.2 liter twin turbo heeft echter nog wel een pak aanpassingen nodig. Want er moeten geen Land Rover prestaties voorgelegd worden, wel Jaguar-materiaal.
Gekoppeld aan de start/stop technologie houden ze de CO2 uitstoot onder 150 g/km. Jaguar heeft er goede hoop in. Van de huidige V6'n zou zo'n 50 procent minder verkocht kunnen worden. De nieuwe viercilinder trekt dat verlies terug naar boven tot 150 procent van de huidige verkoopcijfers. Een Jaguar is nu eenmaal een emotionele aankoop. Vele Jag rijders interesseert de V6 in het vooronder niet en is een vierpitter meer dan voldoende.
Daarnaast zal ik het gerucht even de wereld uit helpen. Er komt geen diesel in de XK. Die plannen lagen inderdaad op tafel. Maar Jaguar veegde die er even snel terug af. Geen meelopers dus.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden