De Kia Ceed verliest zijn apostrof en wint een vernieuwd uiterlijk. Met deze nieuwe Ceed proberen de Zuid-Koreanen hun grip op het Europees C-segment wat te verstevigen.
Zeg je Volkswagen en GTI, dan denk je er bijna vanzelf Golf bij. Toch heeft het merk uit Wolfsburg tegenwoordig een Drievuldigheid aan GTI's in de showroom staan. Naast de Golf GTI en de UP! GTI is er ook nog deze Polo GTI. Is het middelste kind ook de plezantste? We doen de test.
De Renault Megane R.S. verliest wat motorinhoud en krijgt daarvoor 2 extra deuren in de plek. Heeft hij met deze ingreep wat van zijn scherpte verloren die hem daarvoor o zo legendarisch maakte?
Nissan was in 2010 bij de eersten om een volledige elektrische massaproductiewagen op de markt te brengen. Meer zelfs, de LEAF is wereldwijd dankzij meer dan 300.000 verkochte voertuigen gekroond tot “best verkochte elektro-auto”. Anno 2018 kunnen we de nieuwe generatie begroeten in onze testgarage.
Het is al heel wat geweest rond de BMW M5, het topmodel van de 5 Reeks. De allernieuwste BMW M5 zou geen echte M zijn. We hielden de nieuwe M5 eens onder het vergrootglas en zochten het voor jullie uit.
Het is drukbezet in het premium E-segment waar de strijd voor klanten er behoorlijk heftig aan toe gaat. Een gevecht dat grotendeels door de Duitsers wordt gevochten. Heeft deze Jag de juiste wapens aan boord om een Brits alternatief te bieden?
'Dat BMW maar snel een M5 in onze poten duwt', dat lieten we wat ondeugend vallen tijdens onze test met de M550i. En zowaar, BMW ging op ons verzoek in. Waardoor we gepast gerief hadden om deel te nemen aan de Moezelrondrit. Ardeense bochten, ongelimiteerde autobahn en pitoreske dorpjes in de Eifelstreek... de natuurlijk habitat van de M5?
BMW vond nog een leegte tussen de M4 Competition en de tot 700 stuks gelimiteerde M4 GTS. Opvulling? Deze M4 Competition Sport. Een modelletje dat niet gelimiteerd is in aantal maar wel in tijd. De M4 om te hebben?
Sinds midden vorig jaar heeft Porsche haar eerste break in het gamma. Na de SUV-gekte wordt eindelijk ook aan de praktisch ingestelde Porsche-rijder gedacht. Of toch niet helemaal?
De Suzuki line-up is een bont allegaartje van figuren en namen. Eén voor één karakterkoppen, dat dan weer wel. En deze Ignis is misschien wel de grootste karakterkop van het gehele gamma.
Kan de meest atypische Mercedes zich toch bewijzen als een ware ster of valt deze pick-up toch door de mand? We beantwoorden die vraag terwijl we de modder vantussen onze laarzen peuteren.
Voor ieder wat wils bij Mercedes. Zelfs op cabriovlak, want in ongeveer elk segment biedt het merk met de ster een dakloze variant aan. Waarom je deze E Cabrio moet verkiezen boven de C Cabrio en wat hij moet laten liggen op een S Cabrio? We zoeken het uit... in putje winter?!
De strijd om de titel van de heetste voorwielaangedreven hatchback woedt al decennia en Hyundai werpt nu ook haar A-game in de strijd. Of moeten we N-game zeggen? Eens kijken wat voor vlees we in de kuip hebben bij deze i30 N, mét Performance Pack.
We hebben een week mogen vertoeven in de gloednieuwe, en in dat kleurtje, zeer opvallende Hyundai Kona. De kleinste crossover der Hyundai ’s probeert zijn mannetje te staan in een druk bezette wereld van crossovers en SUV’s.
Ooit eindige elk Opel-model op een A, tegenwoordig moet er vooral een X achter. Want na de Mokka X en Crossland X is er nu ook de Grandland X. Het gezinshoofd van het SUV-familie zeg maar. Met Franse genen. Of dat werkt bij de Duitser?
De meest gekende wagen uit het Mazda-gamma en één van de meest geliefde wagens bij autopuristen over de hele wereld moet wel de MX-5 zijn. Nu is er voor onze Belgische markt een speciale editie gepresenteerd, de gelimiteerde Mazda MX-5 160 Edition. Autofans trok met nummer 001 van 160 een week de baan op, zoom-zoom.
Kwijlen doe je natuurlijk op de Dreamcars tijdens het autosalon van Brussel. Zoek je iets betaalbaarder? Autofans is voor je gaan shoppen en verzamelde tien heerlijke scheurijzers voor minder dan 30.000 euro.
Het 'groot salon', dit jaar. De droom van elke petrolhead is hier dan ook aanwezig. Wij gingen alvast op zoek naar het meest exclusieve dat het autosalon dit jaar heeft te bieden. Want een grijze Ford Fiesta met salondeals, daar gaat je bloed nu ook niet sneller van stromen.
Ford heeft dit jaar de nieuwste generatie van hun Fiesta op de wereld los gelaten. De wagen die al sinds 1976 op de baan terug te vinden is, heeft nu zijn zevende generatie gebracht. Het is niet enkel een uiterlijke aanpak maar ook een wijziging in gedachtegang.
De Mazda CX-5 is sinds zijn lancering in 2012 al een enorm succes geweest en neemt ruim een vierde van de hele wereldverkoop van het merk voor zijn rekening. Of ze deze trend kunnen verder trekken met de nieuwe generatie is momenteel nog een vraagteken.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 16 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden