In deel één van deze rijtest maakten we al duidelijk dat ook jullie een rol spelen bij het testen. Zoals we wel dachten volgden de vragen al snel. Tijd om jullie van antwoorden te voorzien in dit tweede deel.
Een nieuwe kar in onze AF-Vloot en wat voor één. De nieuwe Lexus RX450h. Op het eerste blad van het infomagazine lezen we “Amazing in motion”. Eens kijken of dat niet wat overdreven is. En zoals altijd, jullie testen hem mee.
In 2013 verheugde Jaguar ons met de F-Type. Als designer Ian Callum toen geen standbeeld heeft gekregen weten wij het ook niet meer. Met de komst van de 400 Sport krabben we onszelf in de haren, het kan nog beter blijkbaar. Deze special edition kan misschien wel eens de leukste F-Type ooit zijn.
Dat een eerste kennismaking met een nieuwe Porsche meteen in een hybridevariant zou zijn, je zou het tien jaar geleden niet durven dromen. Toch is dat het geval voor ons met de tweede generatie Panamera, die we meteen meenemen als 4 E-Hybrid. Welkom in de toekomst.
In de eerste twee delen van ons avontuur vertelden we onze ervaringen over de Charyn Canyon, de verschrikkelijke wegen die we al te verduren kregen, onze overnachtingen en nog veel meer. In dit laatste deel komt de totaal andere kant van Kazachstan aan bod. Astana!
Deel één kon je vrijdag al lezen, vandaag gaan we verder en komt het échte werk aan bod: De Canyon uitrijden, lokale bevolking leren kennen en de slopende rit richting Balkhash. Ligt je tong al in de knoop?
Af en toe zijn er aanbiedingen waar je niet lang over moet twijfelen. Zo vroeg SsangYong ons enkele weken geleden of we niet mee wilden op een trip gaande van West-China tot het oosten van Kazachstan. Vooral dat laatste trok de aandacht? Kazachstan? Wie gaat daar nu heen? Wel, Wij dus.
Eindelijk iets van het schorpioen-merk dat geen afgeleide is van de Fiat 500. Nieuwkomer in het gamma is de Abarth 124 Spider. Achterwiel aandrijving, roadsterlooks en 170 pk. Meer weten?
Een test met S5, oftewel de A5 met een goed gebruikt abonnement bij de fitness. Een heel stuk krachtiger en sportiever dan alles wat nog A5 noemt. Een S5 met anabolenkuurtje, die noemen we RS5. Voorlopig houden we het “proper”, eens kijken wat die S5 allemaal kan…
Na 8 jaar is de levensduur van de eerste generatie Q5 verstreken. Zijn opvolger zag het daglicht in januari dit jaar. Doet hij zijn voorganger op alle vlak vergeten? We hebben ons verdict klaar.
Uitleencontract artikel 6.6: 'Alle gebeurlijke straffen, boeten en kosten van welke aard ook ten gevolge van inbreuken op de wegcode zijn ten koste van de lener.' Als dat maar goed komt met 612 paarden in een sedan met vierwielaandrijving...
Dat last minute-voorstellen vaak de strafste zijn, dat zullen we geweten hebben. Om 22u30 's avonds het bericht 'zin om morgen mee te rijden met de Seat Leon Cup Racer op Spa?', een dag later om 10u30 in de paddock naast Sam Dejonghe.
Elke keer wanneer Nissan de GT-R voorziet van een model-jaar-update gaat de redactie in feestmodus. De MY2017-update is geen kleintje, vandaar dat we hem nu voor de tweede keer onder handen nemen. Ditmaal op Belgisch grondgebied. Geen dank.
Mini is al lang niet meer mini, dat hoeven we jullie niet meer te vertellen. Want ondanks dat ze trouw blijven aan een kenmerkende stijl blijft het merk steeds grotere wagens produceren. Met deze nieuwe Countryman als uitstekend voorbeeld. De meest robuuste uit de familie kreeg een flinke groeischeut en geheel nieuwe proporties
Drie dagen lang ondergedompeld worden in arctische temperaturen van -21°C met maar één doel; de Toyota GT86 facelift de sporen geven. Of hoe je van een letterlijke opfrisser kan spreken van de sportieve coupé zijn kunnen te midden van sneeuw, ijs en rond het sporadische rendier. Trek je mee naar de poolcirkel?
Vaarwel guitige bolhoed, welkom modern ogende stadswagen. De vijfde generatie Micra breekt hard met zijn voorgangers. Om zich te kunnen herpositioneren in het Nissan-gamma. Een strategie die je op alle vlakken zal voelen.
Gaatjes zijn er om opgevuld te worden, vraag dat maar aan je tandarts. Ford, die hadden nog geen noeste SUV in haar Europees gamma, waardoor we op ons grondgebied kennis mogen maken met de Edge. Zitten we in Europa hier op te wachten?
Tijd voor een Cabrio? Heeft je buurman links zo’n dertien in een dozijn Bentley GTC, de buurman rechts een opzichtige Ferrari California T en die povere knakker over je een BMW M6 cabrio? Zin in iets nieuws? Wel, waarom geen S 63 cabrio?
Alles kan beter. Met alles bedoelen we zélfs een E-klasse. Individuen die hun werk-titel kunnen afkorten tot 3-lettercombinaties weten vast waarover we spreken...
Nog een Renault die zich in de nieuwe huisstijl mag presenteren; de Renault Mégane Grandtour. Volledig nieuw, stoerder en groter. Wij reden hem alvast even kort in…
Recente reacties
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Een beetje een anoniem exterieur, maar dat zullen de potentiële kopers ook wel weten te waarderen...
Door GLENN 15 min geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
"One-off EV gebouwd zonder budgettaire en praktische beperkingen haalt dezelfde range als een in...
Door GLENN 35 min geleden
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 6 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 16 uur geleden