
Enkele weken voor het grote debuut op het salon van Genève haalt Volkswagen al het doek van zijn nieuwe Golf GTI. Die stelt het nog lekker ouderwets zonder hybridehulp, want daar heeft VW immers de nieuwe Golf GTE voor...
Volkswagen slaat drie vliegen met één klap, want Genève is voorbehouden voor het publieksdebuut voor maar liefst drie sportieve Golf-derivaten: de Golf GTI, de GTE en de GTD. Maar wedden dat de meeste aandacht gaat naar de iconische GTI, die intussen aan zijn achtste generatie toe is?

Voor die GTI gebruikt Volkswagen zijn vertrouwde 2.0 TSI viercilinder turbobenzine. Die is in de Golf 8 GTI goed voor 245 pk en 370 Nm. Dat vermogen gaat uiteraard naar de voorwielen. Goed nieuws voor de puristen: VW voorziet standaard een manuele zesbak, met een DSG7 als optie. Officiële sprintcijfers geven de Duitsers nog niet, maar reken op 0-100 km/u in zo’n 6,3 seconden.

Visueel herken je de Golf GTI traditiegetrouw aan zijn rode accenten. Ook deze keer verbindt er een rode strook de led-koplampen. Nieuw is de iets hogere positie en de led-stroken aan beide kanten die naar het centrale VW-logo wijzen en die verlicht zijn wanneer de dagrijlichten branden. Achteraan heeft de GTI een uitlaat aan elke kant, en binnenin is de klassieke ruitjesstof opnieuw van de partij.
Commentaires récents
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 3 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 4 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Comment commander en France ?
Door Phanry HOUN Il y a 4 mois