Europese CR-Z krijgt 2+2 configuratie

Honda CR-Z Hybrid Europese variantNaarmate Genève dichter bij komt, komt ook de Europese intrede van een pak modellen dichter bij. Eentje daarvan is de leuke Honda CR-Z. De concurrent van de Scirocco op hybride niveau is momenteel de enige in zijn soort en zal (hopelijk) de nodige harten doen slaan. De Europese intrede brengt echter enige wijzigingen met zich mee, in tegenstelling tot het Amerikaanse model dat we in Januari in Detroit zagen. Grootste verschil is de zitconfiguratie.

Want daar waar de Amerikaanse versie een tweezitter wordt, zal de Europese versie een 2+2 configuratie krijgen. Lees, de achterbank zou mini zijn en net goed genoeg voor de kleine kinderen te laten plaats nemen.

Het tweede verschil is de dagverlichting. Honda koos voor acht LED lampjes die de koplamp onderaan aflijnen. Het Amerikaans model kreeg die niet. Europa zal die LED verlichting dan ook exclusief voor zich krijgen.

Onder de kap zien we een 1.5 liter grote benzinemotor die samen met het hybride systeem via een zestraps manuele versnellingsbak de voorwielen zal aandrijven. Om hoeveel vermogen en koppel het gaat is officieel niet bekend. Men gokt op 122 pk. Maar bij de CR-Z draait het (stiekem) uiteraard allemaal om CO2 cijfers. En daar scoren ze uiteraard prima. Met een gemiddelde van 5.0 liter per 100 km is hij zeker niet de beste van de klas, maar een CO2 uitstoot van 117 gram is dan weer wel puik werk.

Vanaf deze zomer, na Genève, zal de Honda bij de dealer staan. Hoe diep we in onze zak moeten graaien is nog niet geweten. Dat weten we pas op Genève zelf.

Honda CR-Z Hybrid Europese variant

Honda CR-Z Hybrid Europese variant

Honda CR-Z Hybrid Europese variant

Honda CR-Z Hybrid Europese variant

Via Carscoop

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités