Uiterlijk lijkt er niet veel veranderd aan de nieuwe Freelander. De grootste verandering vinden we onder de motorkap. De 2.2 diesel wordt verkrijgbaar in 2 varianten. Eén met 190 pk(SD4) en één met 150 pk(TD4). Belangrijker in een SUV is natuurlijk het koppel, dat bedraagt respectievelijk 420 Nm en 400 Nm.
De krachtigste diesel zou 7 L/100km moeten verbruiken en via een automaat naar 100 km/u sprinten in 9,5 seconden. De 150 pk versie krijgt standaard een manuele 6-bak, die heeft een opgegeven verbruik van 6,2 l/100 km en sprint in 11,7 naar 100 km/u.
Verder neemt Land Rover een belangrijke stap in zijn geschiedenis door de Freelander ook te gaan aanbieden met voorwielaandrijving. Het heeft natuurlijk allemaal de maken met verbruik en CO2. De "eD4" zal net als de TD4 150 pk krijgen maar, dankzij het lagere gewicht, minder verbruiken. Een automaat is bij de eD4 ook geen optie.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois