Officieel: BMW 1-reeks F20 (2012)

De foto's en enkele specificaties lekten vrijdagavond reeds uit, en de reacties op zaterdag waren niet mals. En hoewel het de bedoeling was dit persbericht pas zondagnacht te versturen kregen we het vanmorgen al in onze mailbox. BMW stelt na zeven jaar haar tweede generatie 1-reeks voor, de F20. Nog steeds de enige met achterwielaandrijving in zijn segment.

BMW zegt luxe en sportiviteit te mengen met een levendig imago en volwassen designelementen. Elementen die de rijpheid en het luxueuze karakter van de 1-reeks moeten tonen. Dat de looks van de wagen drastisch veranderde is wel duidelijk. We zien een agressievere snoet, die ons doet denken aan de 5GT, en we zien achteraan een nieuw paar lampen. Binnenin is het BMW op zijn best, namelijk luxueus, strak en volmaakt. We merken meteen het grote flatscreen control display op. Optioneel kan je kiezen voor het iDrive-systeem. Ook het BMW ConnectedDrive systeem is compleet. High Beam Assist, Lane Departure Warning, Park Assist, Cruise control met remfunctie, facebook en twitter apps, real time verkeersinformatie enzovoort... het is slechts een greep uit de vele technische snufjes die in deze BMW kunnen worden verkregen. Deze generatie krijgt ook twee mogelijkheden extra, een Sport Line en Urban Line, twee individualiseringspakketten.

Onder de kap krijgen alle benzine- en dieselmotoren de TwinTurbo Technologie. Onderaan een lijstje met alle modelvarianten en hun specificaties.

BMW 118i:
viercilinder-in-lijn benzinemotor voldaan BMW TwinPower Turbo-technologiepakket bestaande Uit TwinScroll-turbocompressor, High Precision Injection, Valvetronic en Dubbele VANOS (Variabele klepsturing), cilinderinhoud: 1.598 cm ³, vermogen: 125 kW/170 pk bij 4.800 t /
min, maximumkoppel: 250 Nm bij 1,500 tot 4,500 t / min,
acceleratievermogen [0 - 100 km / u]: 7,4 seconden,
Topsnelheid: 225 km / u,
brandstofverbruik gecombineerde cyclus *: 5,8 - 5,9 l/100 kilometer,
CO2-emissies binnen *: 134 tot 137 g / km, emissienorm: EU 5.

BMW 116i:
viercilinder-in-lijn benzinemotor voldaan BMW TwinPower Turbo-technologiepakket bestaande Uit TwinScroll-turbocompressor, High Precision Injection, Valvetronic en Dubbele VANOS (Variabele klepsturing).
cilinderinhoud: 1.598 cm ³, vermogen: 100 kW/136 pk bij 4.400 t /
min, maximumkoppel: 220 Nm bij 1,350 tot 4,300 t / min,
acceleratievermogen [0 - 100 km / u]: 8,5 seconden,
Topsnelheid: 210 km / u,
brandstofverbruik gecombineerde cyclus *: 5,5 - 5,7 l/100 kilometer,
CO2-emissies binnen *: 129 -132 g / km, emissienorm: EU 5.

BMW 120d:
viercilinder-in-lijn dieselmotor voldaan BMW TwinPower Turbo-technologiepakket bestaande Uit EEn turbocompressor voldaan Variabele geometrie, Common Rail Directe Injectie voldaan Magnetische kleppen (Maximale injectiedruk: 1.800 bar).
cilinderinhoud: 1.955 cm ³, vermogen: 135 kW/184 pk bij 4.000 t / min, maximumkoppel: 380 Nm bij 1.750 tot 2,750 t / min,
acceleratievermogen [0 - 100 km / u]: 7,2 seconden,
Topsnelheid: 228 km / u,
brandstofverbruik gecombineerde cyclus *: 4,5 - 4,6 l/100 kilometer,
CO2-emissies binnen *: 119 -122 g / km, emissienorm: EU 5.

BMW 118d:
viercilinder-in-lijn dieselmotor voldaan BMW TwinPower Turbo-technologiepakket bestaande Uit EEn turbocompressor voldaan Variabele geometrie, Common Rail Directe Injectie voldaan Magnetische kleppen (Maximale injectiedruk: 1.600 bar).
cilinderinhoud: 1.955 cm ³, vermogen: 105 kW/143 pk bij 4.000 t / min,
max. Koppel: 320 Nm bij 1,750 tot 2,500 t / min,
acceleratievermogen [0 - 100 km / u]: 8,9 seconden,
Topsnelheid: 212 km / u,
brandstofverbruik gecombineerde cyclus *: 4,4 - 4,5 l/100 kilometer,
CO2-emissies binnen *: 115 -118 g / km, emissienorm: EU 5.

BMW 116d:
viercilinder-in-lijn dieselmotor voldaan BMW TwinPower Turbo-technologiepakket bestaande Uit Een turbocompressor voldaan Variabele geometrie, Common Rail Directe Injectie voldaan Magnetische kleppen (Maximale injectiedruk: 1.600 bar),
cilinderinhoud: 1.955 cm ³, Vermogen: 85 kW/116 pk bij 4.000 t / min, maximumkoppel: 260 Nm bij 1.750 tot 2,500 t / min,
acceleratievermogen [0 - 100 km / u]: 10,3 seconden,
Topsnelheid: 200 km / u,
brandstofverbruik gecombineerde cyclus *: 4,3 - 4,5 l/100 kilometer,
CO2-emissies binnen *: 114 -117 g / km, emissienorm: EU 5.

Derniers articles publiés

Commentaires (22)

Laisser un commentaire
Kenny 11:32
Portrait de Kenny

De kont doet me echt denken aan de Polo, en de rode kleur staat hem niet. Maar hoe langer ik hem zie, hoe mooier ik hem begin te vinden.

Yvesw 12:00
Portrait de Yvesw

@Kenny: NEEEEEE!!! Laat je niet vangen! Kijk niet in zijn ogen! Hij probeert je te hypnotiseren!

Kevininho 12:28
Portrait de Kevininho

Achterlichten lijken inderdaad verdacht veel op die van de Polo. Voorkant doet me dan weer denken aan de X1, wat ook maar een lelijke auto is. De vorige serie 1 blijft mooier!

Kenny 12:29
Portrait de Kenny

@ Yvesw: oh crap, te laat. Ik heb hem net besteld in het knalrood met de optie 'Polo-look'.

Quin 13:40
Portrait de Quin

Met die voorkant is inderdaad wel meer dan één ding aan de hand, wtf :s?

Yvesw 14:51
Portrait de Yvesw

@Kenny: Dan hoop ik toch dat je meteen ook het pakket "Volkswagen Black Plastic Interior" aangevinkt hebt? :p

Kenny 16:17
Portrait de Kenny

@ TdM: neenee, dat hoort bij de Individual-lijn, net als de GTI-logo's ;-)

Yvesw 17:59
Portrait de Yvesw

@Nathan: Amen to that! De Beemerboys krijgen al veel te veel aandacht me dunkt. :)

Anonieme gebruiker 21:26
Portrait de Anonieme gebruiker

mooi of niet, deze qua design totaal inspiratieloze ( geblondeerde vrouwen ) wagen zal commerciëel
goed presteren, al is het maar door de BMW letters en de 2 nieren in het radiator rooster. Rijprrestaties
zullen wel best ok zijn maar ik vind de wagen toch iets voor meelopertjes en willen en niet kunners

M. Wang 04:51
Portrait de M. Wang

Lelijk, mij zie nooit in de buurt vn dat wagen.

Techno Patat 14:12
Portrait de Techno Patat

de anonieme gebruiker slaat de nagel op de kop voor mij!!

en ik vind nathan's idee ook niet slecht, mijn stem for president krijgt hij al :)!

Dank u wel, Patat. Deze maal 18:17
Portrait de Dank u wel, Patat. Deze maal

Dank u wel, Patat. Deze maal hebben we dezelfde mening, dit in tegenstelling tot het S60 verhaal

Techno Patat 19:56
Portrait de Techno Patat

aha, dus die anonieme gebruiker ben je: wel in dat geval stel ik m'n mening bij :D! nee serieus, ik blijf je mening delen, maar miss kan je eens een nickname gebruiken? want met al die anoniempjes hier valt het een beetje in het vreemde :p!

en toch vind ik dat je het eens moet doen: 2 volledig vergelijkbare premium duitsers en een volvo samenstellen! vooral als je nogal wat opties wilt (zoals ik, een auto zonder opties vind ik een kleine schande, als je ze niet kan betalen koop dan een kleinere auto :p! er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zoals leasers etc) dan kom je bij de duitsers heeeeel gemakkelijk 10.000 euro duurder uit...

En een beetje leer dat minder zacht aanvoelt wil ik ze voor 10.000 euro wel vergeven :)! Vooral omdat er hetzelfde commentaar kwam van op mijn s60, maar ondertussen is mijn s60 na 4j nog steeds proper en niet afgeleefd langs binnen, en menig andere auto's toch wel al redelijk (enja, ik weet het onderhoud doet ook veel).

Anonieme gebruiker 17:45
Portrait de Anonieme gebruiker

@ patat: ik gebruik sinds kort Challanger als nickname. Zie artikel Renault dci. Voilà, daarmee is de anonimiteit de wereld uit.

broembroem 17:10
Portrait de broembroem

mijn blonde vrouw haar mening: zolang hij maar goed rijdt ben ik al tevreden, eenmaal je aan het stuur zit zie je toch niet meer hoe (lelijk) hij er van buiten uitziet ;-)

Techno Patat 17:58
Portrait de Techno Patat

@challanger: great! nu kunnen we elkaar eens een beetje leren kennen ipv constant tegen mensen te praten die anoniem zijn :p!

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités