Officieel: Mercedes M-klasse (2012)

Nadat de eerste foto's lekten konden we weinig of niet verrast zijn door de looks van de nieuwe ML. Vandaag sturen ze ons de eerste info en foto's door. Wie hem live wil bewonderen doet dat voor het eerst in Frankfurt, waar hij in september zal worden voorgesteld. De ML is naast zijn opvallende esthetische wijzigingen ook een beetje gegroeid, de wielbasis bleef wel dezelfde.

Onder de kap vangen we aan met de ML 250 CDI die een twin-turbo 2.1l turbodiesel onder de kap krijgt met 201 pk en 500 Nm. Het blok zou gekoppeld zijn aan een zeventrapsversnellingsbak. De ML beschikt standaard over start/stop en energierecuperatie. De CO2-uitstoot bedraagt 158 g/km. Dat maakt dat de ML 250 CDI goed 28% zuiniger is dan ML 300 CDI van de vorige generatie. Die lage waarden kunnen worden gerealiseerd omdat Mercedes de instapper standaard enkel voorziet van achterwielaandrijving. Meteen ook primeur in deze klasse.

Grootste nieuws is de ML 300 CDI Hybrid, een diesel-elektrische SUV die op het einde van dit jaar zal worden voorgesteld. Onder de kap van die hybride ligt de 2.1l in de ML 250. Naast de verbrandingsmotor maakt de ML 300 Hybrid ook gebruik van een 20 pk sterke elektrische motor.

Wat benzine motoren betreft zal je de M-klasse onder andere kunnen bestellen met een 211pk sterke 350 Blue Tec en met de 'gewone' 372pk sterke 350 4-matic. Mercedes zal ook een 400 Hybrid variant op de markt brengen die de strijd zal kunnen aangaan met de Volkswagen Touareg Hybrid of de Porsche Cayenne Hybrid. De krachtigste variant is de ML 63 AMG, die krijgt de 5.5 liter biturbo motor onder de kap.

Lijsten we alle motoristaties mooi op, dan resulteert dat in onderstaande opsomming:

ML 250 CDI BE (OM651, 4-Zylinder CDI) 204 PS, 500 NM (standaard voorzien van achterwielaandrijving/optioneel 4-Matic)
ML 300 CDI HYBRID (OM651, 4-Zylinder CDI ) 224 PS, Markeinführung nicht vor 2012
ML 350 BlueTec (OM642LS)
ML 350 CDI BE (OM642LS), 265 PS, 620 NM
ML 350 BE (M276 DE 35, V6) 306 PS, 370 NM (standaard voorzien van achterwielaandrijving/optioneel 4-Matic)
ML 400 HYBRID (M276 DE 35, V6), Markeinführung vermutlich nicht vor 2012
ML 500 **(M278 DE 46 AL, V8 BiTurbo)
**ML 63 AMG
(M157 DE 55 AL, V8-BiTurbo) mehr als 500 PS und ca. 760 NM

De nieuwe ML deelt zijn platform met de Jeep Grand Cherokee, die eveneens met het optioneel self-levelling Airmatic ophanging te verkrijgen is. Verder kan je ook de On&Offroad optie aanduiden, die biedt zes verschillende transmissiemogelijkheden, naargelang de ondergrond. De wielgrootte varieert tussen 17 en 21 inch.

Derniers articles publiés

Commentaires (27)

Laisser un commentaire
Anonieme gebruiker 20:32
Portrait de Anonieme gebruiker

rare achterkant

Wim 20:36
Portrait de Wim

idd, die achterruiten kloppen niet helemaal, verder wel cava

Anonieme gebruiker 20:49
Portrait de Anonieme gebruiker

Mmm, het is week van de lelijke auto's, ik had meer verwacht van de bmw 1 reeks en mercedes ML. Astra 3 deurs is ook niet geslaagd vanachter ...

Yvesw 22:50
Portrait de Yvesw

*Zucht* Waarom ga ik hier blijkbaar altijd de verloren strijd aan.... Ik vind hem wel mooi :p
Misschien toch eens overwegen om te veranderen van site yves...
En misschien ook eens overwegen om te stoppen met praten tegen mezelf...
Waarom?
Omdat dat mensen bang maakt...

Techno Patat 00:57
Portrait de Techno Patat

I shall stand by you and we'n fight the universe!!

Want ik vind het ook een schoonheid! De achterkant zal denk ik veel verbeteren met het offroad packet, als er een soort van carterplaat zit... Dan is de achterkant wat minder leeg... Maar langs voor en zij is hij zeer goed geslaagd!

Yvesw 10:12
Portrait de Yvesw

@petoet: How jong! Een schoonheid is nu mss wel wat overdreven :p Maar toch zeker geen lelijk ding. :)

Kenny 12:09
Portrait de Kenny

De snuit is ok, maar vanaf de achterportieren: SangYongg² = bah.
Dan vind ik de 1-reeks toch mooier hoor (discussie, anyone?) ^^

Yvesw 14:00
Portrait de Yvesw

@Kenny: Don't go there.... :p

Yvesw 16:34
Portrait de Yvesw

@TdM: Als je kickt op bananen met 18" jetzers er onder.... :p

Techno Patat 17:26
Portrait de Techno Patat

@yvesw: Dat horloge rond m'n pols dwingt mij te zeggen dat ik het een schoonheid vind! Ik moet gewoon zorgen dat ik zelf altijd met een snellere auto afkom! zodat ik enkel de voorkant in m'n spiegels zie, die achterkant blijft een beetje inspiratieloos...

Yvesw 18:33
Portrait de Yvesw

@Olivier: Inderdaad!

En daarom een gouden tip van een irritante medeblogger... Kies gewoon voor de GL... of de GLK ,als je geen garage van 12 meter lang hebt...

Kenny 20:38
Portrait de Kenny

@ Patat, en toch begin ik de 1-reeks stilaan geslaagd te vinden, vooral als ik dit gedrocht heb gezien :-)

Pieter Aertgeerts 22:57
Portrait de Pieter Aertgeerts

Update: video toegevoegd.

Techno Patat 01:04
Portrait de Techno Patat

Ik heb al geen afkeer meer van de 1-reeks, hij 'went'! Maar mooi wordt hij toch nooit ze! Gewoon minder lelijk! Deze daarentegen wordt telkens beter imo!

Die ssangyong zijkant dat je van praat zit toch ook een beetje in de huidige en de vorige? Die scheve achterruit is dacht ik typisch mercedes jeeps! En ik heb net voor beiden een zwak: Mercedes en Jeeps :p! Dus probeer wat je wilt, maar nu kan je de fanboy in mij niet overtuigen :p!

Kenny 07:54
Portrait de Kenny

@ Patat: klopt, maar toen had Ssanyong het contour van de M-Klasse gepikt en nu lijkt het omgekeerd :-)

Techno Patat 15:05
Portrait de Techno Patat

mja, miss wel doordat die ruit in zo een scherpe punt eindigt! maar maak de auto eens zwart met verdonkerde ruiten (zoals 90% van de ML's zal rondrijden) en je ziet dat niet meer :)! probleem opgelost :p!

Kenny 15:17
Portrait de Kenny

Het zal wennen worden, net als met de 1 :-)

Smaakmaker 17:36
Portrait de Smaakmaker

De Ml etuigt van een schrijnend gebrek aan inspiratie bij de MB ontwerpers en de ster op de neus moet alles goedmaken en maakt het design voor veel mensen heel wat mensen aanvaarbaarder.
Het zal wel een goeie auto zijn en heel erg bij de tijd, maar dan kan je evengoed een Subaru kopen.
Zo ben je ook nog met iets op baan dat veel exclusiever is en niet lelijker.
BTW, Ik rijd absoluut niet Subaru en ga me in de huidige conjuncturele woelige wateren ook niet in een SUV van 80000 Euro verplaatsen. Ik houd mijn auto liever krasvrij:-)

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités