Officieel: Dit is de nieuwe BMW M5 (2011)

Foto's hadden we reeds gekregen, hoewel die niet van BMW zelf waren. Nu is het écht officieel. De BMW M5 voor 2011 (type F10) mag er zijn. Bruter dan verwacht. 560 pk en 680 Nm koppel uit een opgepepte TwinPower Turbo V8, goed voor 0-100 km/h in 4,4 seconden,  0-200 km/h in 13 seconden(!)...  je snapt het wel, met deze M5 laat je heel wat wagens achter je.

Die 680 Nm is reeds beschikbaar vanaf 1.500 rpm. Amper 3,3 kg/pk (1.848 kg totaal gewicht). Standaard is het zoals altijd gedaan met de fun bij 250 km/h tenzij je een extra duit in het zakje maakt voor het M-Driver's Package. Dit brengt de top naar 305 Km/h. Al die power gaat via een 7-traps DCT-bak en een Active M Differientieel (tot 100% sper) naar de wielen.

Nu het deel dat iedereen (lees: niemand) interesseert die deze wagen kan betalen:
Gemiddeld verbruik: 9,9 l/100km,CO2-uitstoot: 235 gr/km, Efficient Dynamics wat het Auto Start/Stop- en Brake Energy Regeneration systeem omvat. Start/Stop in een supercar als deze... een functie die ik snel UIT uit zou zetten.

HQ foto's in de galerij hieronder.

Derniers articles publiés

Commentaires (6)

Laisser un commentaire
Yvesw 18:47
Portrait de Yvesw

@Tdm: Omdat Start-Stop in de praktijk bijna nooit baat heeft voor het milieu en omdat het gewoon de meest hatelijke functie is die je op elke nieuwe wagen vind... *Grumpymodus uit*

Yannick Degroeve 18:54
Portrait de Yannick Degroeve

inderdaad Yvesw, TdM, wil jij liever naar de dieselslet naast jou luisteren of naar je eigen dikke V8 roffel? point made!

Bart P. 19:09
Portrait de Bart P.

Volgens mij de eerste BMW M met gekleurde remklauwen, als ik me niet vergis?

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités