Officieel: Volkswagen Up!

De officiële versie van de Volkswagen Up! wordt de nieuwe kleinste Volkswagen. Hij verschilt tegenover de concept car door het verdwijnen van de achteringebouwde motor en de achterwielaandrijving. Daarvoor in de plaats krijgt de Volkswagen Up! een 1.0 driecilinder met 60 of 75 pk, een verbruik van 4,2 l/100 km en 4,3l/100 km is hun deel.

De CO2-uitstoot van de eerste versie is 105 g/km, de tweede stoot 108 g/km CO2 uit. Een optioneel Bluemotion pakket geeft je Up! een start-stopsysteem en regeneratie van remenergie. Op termijn komt er ook een versie van de driecilinder motor met een verbruik van 3,2 liter per 100 km en een CO2-uitstoot van 86 g/km. De elektrische Up! is voorzien voor 2013.

De Volkswagen Up! wordt de kleinste Volkswagen, met een lengte van 3,54 m en een breedte van slechts 1,64 m. De wielbasis bedraagt 2,42 m. Daardoor kan Volkswagen een interieur voor vier personen aanbieden, terwijl de bagageruimte 251 liter bedraagt.

De interieurruimte wordt gekenmerkt door allerlei snufjes die je normaal in hogere klasses terugvindt. Zo is het Personal Infotainment Device, waarbij navigatie, telefoon, en audio bediend kan worden. Ook de aanwijzingen van de ParkPilot worden daarop weergegeven. Als eerste in zijn segment is het City Emergency Braking. Tot snelheden van 30 km/u scant een laser-sensor daarbij de omgeving af, om potentiële aanrijdingen te signaleren. Een volgende stap is dat het systeem de auto automatisch afremt om een aanrijjding te vermijden of de schade te beperken.

Wil je de Volkswagen Up! zien, dan kan je vanaf 15 september naar de IAA in Frankfurt, vanaf 2012 staat hij bij je lokale dealer.

Derniers articles publiés

Commentaires (13)

Laisser un commentaire
Anonieme gebruiker 09:59
Portrait de Anonieme gebruiker

vind hem wel een mooie auto vooral in het zwart ,

Pieter Aertgeerts 12:37
Portrait de Pieter Aertgeerts

second that ThV, gaat vooral aantrekkelijk zijn bij de oude(re) generaties.

Yannick Degroeve 12:56
Portrait de Yannick Degroeve

wat zou hem kosten?

Pieter Aertgeerts 13:07
Portrait de Pieter Aertgeerts

Als het de kleinste van VW wordt, is hij dus ook kleiner dan de Fox en zou de Fox in principe wat duurder moeten blijven. Heel veel kan die dan niet kosten denk ik. Of ze moesten hem anders positioneren tav de Fox.

Sven 13:20
Portrait de Sven

^^ de Fox gaat er uit ten voordele van deze hé. (en dat is niks te vroeg, aangezien de Europese versie zelfs geen facelift kreeg)

Quin 13:30
Portrait de Quin

Is dat een trend, die zwarte glasplaat achteraan? Je ziet dat wel meer tegenwoordig (Aygo en C1 bv.). Of is dat gewoon kostenbesparend?

Zwart staat hem in ieder geval het best, dan camoufleert dat geval achteraan een beetje ;)

Yvesw 14:06
Portrait de Yvesw

Het uiterlijk allemaal goed en wel, maar dat interieur is zoooh verschikkelijk saai gewoon!
Soms heb ik zin om naar Volkswagen HQ te rijden en die designer een lap tegen zijn oren te geven :p

Pieter Aertgeerts 20:28
Portrait de Pieter Aertgeerts

In Duitsland zou het instapmodel voor 9.500 euro over de toog gaan, net als de Fox dus.

Karel 18:46
Portrait de Karel

mai, tof bakske

Calvin 19:40
Portrait de Calvin

9500 voor de instapper lijkt me wel wat hoog als er 3 uitvoeringen zijn... tel er 2500 euro bij voor de top uitvoering en motorisatie (anders is ie wel heel kaal) en nog wat opties (vergeet de verf niet) aan 1000 euro en je komt aan 13000 euro uit

(een deftige polo zit rond de 17000... benzine uitvoering)

natuurlijk als ze dat ding wat tunen en de CO2 voor beide motorisaties onder de 105 krijgen dan kan er misschien nog een ecopremie vanaf en komt het op 11050 euro uit (4.3 liter benzine / 100km zou op 96 moeten uitkomen en niet op 108... iemand enig idee?)

als de prijs uiteindelijk onder de 12000 euro blijft heb ik wel interesse... anders wordt het de polo!

Laissez un commentaire

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités