Brabus toont Technology Project HYBRID

Wie dacht dat tuning en hybride enkel samengaan als in een foute Toyota Prius, heeft het mis. Op basis van de E 220 CDI BlueEfficiency ontwikkelden de tuners een kit die achteraf kan worden gemonteerd. Reeds eerder was er sprake van, nu laten ze zien dat het echt werkt. Men plaatst op elk achterwiel een elektromotor met een vermogen van 50 kW elks (80 kW in sportmodus). Ze zouden een piekkoppel hebben van 1.600 Nm, al wordt dat getemperd door de combinatie met de dieselmotor.

De combinatie van beiden levert namelijk een totaal vermogen van 200 pk op, het koppel bedraagt 450 Nm. Brabus belooft een 0-100 tijd van 7,4 in plaats van 8,7 seconden. Het totale hybridepakket weegt 255 kg. Het wggedrag verandert niet volgens Brabus, dankzij een aanpasbare Bilstein ophanging.

Het systeem is erop voorzien om 120 km pur elektrisch te rijden, het werd ook voorzien om remenergie te recupereren. Opladen gaat dus onderweg, maar ook thuis via de stekker is het mogelijk. Dat duurt wel 6u via het gewone systeem, 30 minuten via een 380V stopcontact.

Derniers articles publiés

Commentaires (1)

Laisser un commentaire
Techno Patat 16:02
Portrait de Techno Patat

Ok, dat is het soort tuning dat ik leuk vind! Het verbeterd de prestaties en geen letter over verbruik! Want dat is wel iets waar je om geeft natuurlijk, als je je E-klasse naar brabus stuurt is het om hem sneller en vetter te maken, niet zuiniger :p!

Overigens wel een mooi stukje techniek: sneller naar de 100, 120km puur electrisch en en 'maar' 255 kg zwaarder? Valt goed mee imo!

Ik vraag me dan wel af: Heb je nog een koffer?

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités