Het is altijd groot nieuws wanneer er een nieuwe 911 wordt gelanceerd en deze keer is dat niet anders. Deze nieuwe 911 krijgt een iets grotere wielbasis en is daarmee opnieuw wat groter, exact 100 millimeter om correct te zijn. De wagen staat ook iets lager op de grond, zo'n 11 millimeter. Dat in combinatie met bredere sporen zorgt er voor dat de Carrera nu nog beter op de baan moet kleven.
Voor die betere handling zorgt ook een nieuwe achteras en nieuwe software die de elektrische besturing voelbaar moet verbeteren. Verder is er voor het eerst het
Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) active roll stabilisation system beschikbaar op de Carrera S. Dat systeem zorgt ervoor dat de wagen minder overelt in de bochten en dus steeds in juiste positie op de baan blijft staan. De nieuwste generatie 911 wordt vervaardigd uit een gloednieuwe aluminium/stalen constructie die daarmee 45 kilogram uit de weegschaal haalt. Porsche zet dat gewichtsverlies kracht bij door ook de aerodynamica aan te passen. Zo werden de zijspiegels onder de zijraam en dus op de deur geplaatst, daar waar ze vroeger in het uiteinde van de raam zelf werden gemonteerd. Een voordeel op vlak van aerodynamica, zo luidt het bij Porsche. Verder merken we uiteraard de nieuwe lichtunits op, die nu iets strakker over de breedte worden uitgespeeld.
Commentaires récents
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 2 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 3 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 5 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Comment commander en France ?
Door Phanry HOUN Il y a 5 mois