De snelste Gallardo ooit, die staat voorlopig nog mooi te blinken op de beursvloer in Frankfurt. Vraag naar de LP 570-4 Trofeo Stradale en men zal je meteen de weg wijzen naar deze super agressief gestilleerde Gallardo. De kenners zullen er ook enkele kenmerken van de vorig jaar gelanceerde Blancpain Super Trofeo waarnemen. Speuren we naar verschillen met de gewone Gallardo, dan vallen vooral de koetswerkpanelen uit koolstof vezel op.
Hierdoor hebben de Lamborghini ingenieurs het model zo'n 70kg lichter kunnen maken. De motor is nog steeds dezelfde 570pk sterke 5.2-liter V10. De sprint naar de 100 km/h duurt amper 3,4 seconden, zo'n 0,3 seconden beter dus. Schakelen gebeurt met een gerobotiseerde 6-bak.
Het sportieve karakter van de Trofeo Stradale wordt extra in de 'verf' gezet door middel van de 'rosso mars' genoemde koetswerkkleur. Wetende dat een gewone Gallardo al dik 180.000 euro moet kosten, moet je niet verschieten dat deze speciale gelimiteerde variant dik 2 ton zal kosten.
Commentaires récents
Les Seres 5 et 7 débarquent aussi en Belgique
j'attends avec inquiétude ci serres SF 5 arrivera un jour en belgique?? véhicule avec prolongateur...
Door bernard hoyez Il y a 2 mois
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 8 mois
Essai court : Ford Focus Clipper MHEV facelift (2022)
je voudrai savoir la date de livraison de la Ford focus titanium + clipper 2022
Door joris Il y a 8 mois
Renault Arkana E-TECH 145 : ce que vous devez savoir (2021)
je trouve que beaucoup trop de petits détails sont absents d'un modèle à l'autre. Exemples:...
Door BRAND Il y a 11 mois