Officieel: Citroën Tubik Concept

Officieel: Citroën Tubik Concept

Vergeet de conceptbusjes van Volkswagen, hier is de Citroën Tubik. Deze concept car zorgt er volgens Citroën voor dat de reis minstens even belangrijk wordt als de bestemming. Daarvoor ademt het interieur een loungesfeertje. Zo is er de in allerlei richtingen verschuifbare banken en het halfronde scherm. Verder biedt de Tubik plaats aan maar liefst negen inzittenden.

Niet slecht voor een wagen met een lengte van 4,80m. De hoogte en breedte zijn nagenoeg gelijk, met respectievelijk 2,05m en 2,08m.

Dat de wagen je bekend voorkomt kan wel, aangezien de Tubik meerdere herinneringen oproept aan de populaire HY-bestelwagen van Citroën. Zo is er de gegolfde motorkap en de zijpanelen die openschuiven. Ook de naam refereert naar de volksnaam van de HY-bestelwagens, met name TUB. Tot slot gebruikt Citroën ook hier de tweekleurige lak, waarbij de achterkant een andere kleur heeft dan de rest van de wagen.

Voor de aandrijving zorgt een full hybrid motor, een combinatie van een diesel met een elektromotor. Desgewenst kunnen dus alle vier de wielen worden aangedreven of kan er een stukje louter elektrisch worden gereden. Kenners weten al dat het hier gaat om de HYBRID4-technologie die in een aantal productiemodellen van Citroën/Peugeot gebruikt wordt. Schoeisel vindt de Tubik bij de 22 inch velgen op 'small & narrow"-banden. Zoals een echte Citroën maakt deze concept car gebruik van hydractieve ophanging.

Derniers articles publiés

Commentaires (6)

Laisser un commentaire
Quin 13:15
Portrait de Quin

Anti-retro, roept Citroën dan altijd maar, maar daar zitten ze dan oude modellen terug op te rakelen.

Al ziet het er wel nog leuk uit :)

Anonieme gebruiker 14:14
Portrait de Anonieme gebruiker

Gewoonweg cool.

Quin 14:25
Portrait de Quin

Financieel op safe spelen bij productie maar daarvoor de mensen wat verlekkeren met blitse concepts, dat is gewoon met de mensen hun voeten spelen :p.

Sven 09:47
Portrait de Sven

ik vind de DS-lijn niet echt "op safe spelen" hoor. al is het wel wat makkelijker als je daarnaast een conventioneler C-gamma kan behouden.

Jeroen 17:18
Portrait de Jeroen

Vraag blijft altijd: wat gaat zoiets in productie kosten... Citroen is gekend als 'goedkoper', maar ik zie dit toch algauw een eind boven de 25.000 eurootjes uitpieken, en dat is voor veel mensen (inclusief mezelf) niet meer haalbaar.

Laissez un commentaire

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités