Geen hybride of elektrische motor, wel de tweecilinder op aardgas van Fiat wint de prijs « Best Green Engine of the Year 2013 ».
Laat ze maar geld pompen in hybridetechnologie en elektrische wagens, Fiat doet het anders en blijkbaar beter met hun aardgas-oplossing. Als basis dient de 900cc grote tweecilinder-motor met 80 pk en 140 Nm. Het blok met CNG is beschikbaar in de Fiat Panda, de Fiat 500L en de Lancia Ypsilon. In de Panda TwinAir stoot het blok op aardgas slechts 86 g/km CO2 uit, meteen het laagste op de markt.
Dat aardgas werkt blijkt ook uit de verkoopcijfers. Tussen 1997 en vandaag verkocht Fiat niet minder dan 560.000 voertuigen en lichte bedrijfsvoertuigen op aardgas in Europa.
De « Best Green Engine of the Year 2013 » is één van de twaalf prijzen binnen de algemene koepel van « International Engine of the Year ». In totaal brachten 76 journalisten uit 36 landen hun stem uit.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois