Ford werkt aan een remsysteem waarbij het registreert wanneer voorliggers remmen, ook al rijdt er een andere auto tussen of is je voorligger al door de bocht gegaan. Dat moet de veiligheid verhogen.
Je kent het wel, als je door de ramen van je voorligger heen kijkt, kan je anticiperen op remmende wagens voorop, daarom bouwde men het derde remlicht in. Maar Ford nam deel aan het onderzoeksproject Sichere Intelligente Mobilität – Testfeld Deutschland. Samen met anderen testten ze 20 verschillende systemen uit in het kader van een vierjarig project. Het remsysteem is eenvoudig uit te leggen, al zit het vernuftig in elkaar. Bij een noodstop stuurt het remlicht een draadloos signaal naar achterliggers. Bij die achterliggers gaat dan een lampje branden op het dashboard. Het is dus niet zo dat de achterliggende wagen plots zal kunnen afremmen, er is nog steeds actie van de bestuurder vereist. Uit de studie bleek dat de gebruikers eerder konden remmen, met als gevolg dat mogelijke kop-staartaanrijdingen worden vermeden of minder zwaar zijn. De testrijders, in totaal 500 man verdeeld over 120 voertuigen, legden in 41.000 test-uren gezamenlijk 1,6 miljoen kilometers af, zowel op openbare weg als op afgesloten testcircuits.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois