Audi concurrent voor Tesla Model X zou er aan komen

Audi concurrent voor Tesla Model X zou er aan komen

Volgens een rapport heeft de Audi Q8 e-tron groen licht gekregen. Daarmee gaat Audi het duel met Tesla aan dat dit jaar haar Model X lanceert.

Die futuristische Tesla Model X zal dit jaar in productievorm gelanceerd worden. Dat ze daar in Duitsland bang van hebben is terecht, want Tesla is niet alleen ongelooflijk populair, het is ook steengoed en ondertussen al de vijfde grootste constructeur in de Verenigde Staten.

Om het gevecht aan te gaan met die populaire elektrische Amerikaan heeft Audi volgens de geruchten het licht op groen gezet voor de Audi Q8 e-tron. Die zou op het nieuwe platform gebouwd worden dat ook onder de nieuwe generatie Q7 zal liggen. Technisch zou die de technologie meekrijgen van het eerder gepresenteerde R8 e-tron concept.

Volgens insiders zou er gewerkt worden aan een autonomie van 600 kilometer.

Derniers articles publiés

Commentaires (3)

Laisser un commentaire
Cédric 02:48
Portrait de Cédric

Li-ion batterijen (laptops, gsm's, accu-boormachines, accu-grasmachines, accu-heftrucks, ...) kan je bezwaarlijk innovatief noemen, en ook elektromotoren (wasmachine, boormachine, ...) zijn oersimpel. De Tesla Model S is technisch geen innovatieve auto. Wel is Tesla het eerste bedrijf dat zo'n dure elektrische auto op de markt durfde zetten. Alle andere merken kunnen dat ook doen, maar een Audi Q8 met 600 km rijbereik kost dan al gauw 150.000 euro. Enkel met genoeg subsidies krijg je die verkocht. Maar waar ben je dan mee bezig als overheid?! Zo'n bakbeest verbruikt misschien 35 kWh per 100 km!

Adriaan 10:29
Portrait de Adriaan

En waar tesla vooral zeer goed in slaagt, is op marketingsvlak de elektische auto hip maken. Er zelf een hype rond creeren, niet voor niets worden ze de apple's van de auto industrie genoemd. Nuja, netzoals bij apple is er wel ergens een grond van waarheid in de hype, en zullen ze wel degenlijke producten op de markt zetten.
En de traditionele merken hebben ook het probleem dat hun eigen producten de grootste concurentie bieden voor hun elektrische producten. Ik heb gisteren een berekening gemaakt voor een renault zoe vs een renault clio. En daar kwam ik uit dat een clio op 5 jaar gerekend per maand 180euro goedkoper is dan een zoe, logisch dan dat je voor een clio zou gaan, en dat is inclusief de brandstof prijs. Het is pas na dat je de afschrijf gemaakt hebt van de auto dat die voordeliger wordt (de zoe). Als je voor tesla kiest kan je niet voor een goedkoper alternatief gaan dan de elektrische. Daarmee dat ik het zo raar vind dat de traditionele merken niet afkomen met een "nieuw" merk om hun elektrisch prul onder te groeperen (per merk wel te verstaan he :p )

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités