Je kan de looks dan wel terugbrengen naar die van de ZOE, de technologie van het NextTwo prototype gaat nog een hele stap verder. Renault ziet het zelf als hun visie voor de autonoom rijdende elektrische auto in 2020.
Het prototype kan alvast zelf rijden zonder ingrijpen van de chauffeur tot een snelheid van 30 km/u, wat betekent dat je files en stadsverkeer moeiteloos door je auto zou kunnen laten trotseren, terwijl je zelf je baard scheert of je tanden poetst in de wagen.
stapels camera's
Om dit te kunnen bewerkstelligen maakt Renault gebruik van een heel legertje sensoren en camera's die de weg in de gaten houden. Die info wordt dan door een centrale unit doorgegeven aan de besturing, motor en remmen
zelfparkerend
Iets minder ingrijpend is het feit dat het prototype ook zelf kan parkeren, waardoor je hem kan laten parkeren in parkeergarages die dit systeem kunnen ondersteunen. Dat betekent minder tijd verspelen door parking te zoeken in die garages, maar dat betekent ook plaats besparen, want de bestuurder stapt uit vooraleer de wagen zichzelf gaat parkeren.
augmented reality
Renault bouwt verder nog 3G/4G/WiFi connectiviteit in, zet ook een Head Up-display in de auto en een augmented reality-systeem zorgt ervoor dat de navigatie-informatie geprojecteerd wordt op een real-time beeld van de weg.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois