Porsche geeft de Macan nu ook een viercilindermotor. Het gaat om de turbogeblazen 2.0 benzinemotor met 237 pk en 350 Nm, die je kan kennen uit de Golf VII GTI.
Dat Porsche naar motoren met vier cilinders zou grijpen voor de Macan, was al langer duidelijk. De kleine broer van de Cayenne heeft minder gewicht mee te zeulen en kan dus toch nog voldoende prestaties blijven bieden met een kleiner vermogen.
twee rechthoeken
De 2.0 met 237 pk en 350 Nm is goed voor een sprintje van 0 naar 100 km/u in 6,9 seconden. Het verbruik blijft volgens Porsche op 7,0 l/100 km liggen. Herkennen doe je deze Macan met vier cilinders aan de twee rechthoekige uitlaateinden. Een Macan S heeft vier ronde uitlaatpijpen, een Turbo heeft vier rechthoekige stuks.
exclusief chinees
Voorlopig wordt de viercilinder-Macan enkel in China voorgesteld, wanneer hij naar Europa komt is nog niet geweten. Op de Belgische Porsche-website is er alvast nog niets over terug te vinden.
Update: Porsche brengt de Macan 2.0 enkel in Groot-Brittanië op de markt, wat de Europese markten betreft. Ook daar verwachten ze echter geen stormloop voor de viercilinder Macan.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois