Lasers op je Audi: R8 LMX

In Duitsland heerst een verwoede strijd. Eentje die draait rond laserlichten. Zowel BMW als Audi komen op bijna exact hetzelfde moment naar buiten met laserlichten op een productiewagen. Bij die eerste is dat - optioneel - op de i8, bij Audi komen ze op een gelimiteerde editie van hun sportwagen, de R8 LMX.

Hiermee probeert Audi die andere Duister, BMW, de loef af te steken. De R8 LMX - waarbij die drie letters staan voor Laser Matrix-lichten - is volgens de jongens uit Ingolstadt dus echt wel de eerste productiewagen met die technologie. Net zoals bij de i8 van BMW schieten vier blauwe lasers een straal op een fosforplaatje. Die stralen worden op hun beurt gebundeld tot één stevig wit licht van 5.500 Kelvin. Verwacht echter niet constant dat laserlicht. Enkel boven een bepaalde snelheid en als het zeer donker is springen ze aan.

Meer oomph

Samen met de lasers krijgt de R8 LMX ook meer kracht onder de kap. Met zijn 570 pk uit de 5,2 V10 is dit de strafste R8 in productie. Een tripje naar de honderd leg je af in 3,4 seconden terwijl de laserpret pas stopt bij 320 km/u.

Er is echter ook slecht nieuws, Audi plant er maar 99 te bouwen. Snel zijn is dus de boodschap. In Duitsland ben je 210.000 euro kwijt voor deze Laser-R8. In ruil krijg je wel - buiten die lichten en de extra paarden onder de kap - keramische remmen, carrosseriestukken in carbon, een exclusief Ara blauw kleurtje en unieke velgen.

Derniers articles publiés

Commentaires (2)

Laisser un commentaire
Stealth 09:13
Portrait de Stealth

Eindereeksmodel?

Techno Patat 15:22
Portrait de Techno Patat

Een van de zovelen waarschijnlijk...

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités