1 op 5 verkochte Fords in Europa heeft driecilinder

ford-fiesta-red-black-editions-01

In het eerste deel van dit jaar was elke vijfde verkochte Ford in Europa uitgerust met de 1-liter Ecoboost driecilinder. Het kleine torretje won niet alleen de 2014 International Engine of the Year award, maar kan blijkbaar ook klanten overtuigen.

Driecilinders zijn hot. Dat merk je aan de opmars ervan. Ford was één van de eerste merken die er echt werk van heeft gemaakt met de 1.0 EcoBoost. Ondertussen beschikt de nieuwe Mini over de gehele lijn - de Cooper S buiten beschouwing gelaten - over driecilinders en rijden we momenteel rond met een Peugeot 308 SW met drie cilinders.

Het is daarbij niet gek dat zo'n 20% van de Europese Ford-klanten voor de 1-liter EcoBoost koos. Buiten dat je ermee bedolven wordt in het Ford aanbod, is het gewoonweg een krachtig baasje. Met cijfers van 65 pk helemaal tot 140 pk in de Fiesta Red & Black. Al is de middenmoot ook meer dan fijn.

Ford-Ecoboost-driecilinder

Vooral voor de B-Maxers

Zoomen we wat dieper in op die verkopen, dan zien we dat vooral kopers van de B-MAX hun gading vinden bij de Driecilinder. Zo'n 47 procent van de verkochte B-Maxen (B-MAX's?) heeft de 1-liter EcoBoost. Voor de Focus en Fiesta is dat respectievelijk 33 en 30 procent.

Later dit jaar zal het kleine motortje trouwens zijn weg vinden naar de - eindelijk - opgefriste Mondeo.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités