
De Renault Mégane RS 275 Trophy-R mag dan misschien wel het record hebben op de Nürburgring voor voorwielaangedreven wagens, deze straatlegale MINI van Schirra Motoring is een stuk sneller... Pagani Zonda S snel!
De trofee blijft natuurlijk bij Renault, want deze MINI is geen productiewagen maar een one-off. En regels zijn nu eenmaal regels. Toch is het een dijk van een wagen deze kleine rakker. Het begon zijn leven als een John Cooper Works, maar werd door Schirra Motoring grondig herzien. De 1.6-benzine werd opgepompt tot 290 pk en om die kracht kwijt te geraken werd een mechanisch sperdifferentieel van Drexler geplaatst tussen de voorwielen. Door ongeveer alles uit de MINI te zwieren werd het gewicht dan weer beperkt tot 1.005 kilogram.
Samen met het tweaken van de ophanging en Dunlop Direzza 03G straatlegale semi-slicks wist de oranje MINI een tijd neer te zetten van 7:44, eventjes tien seconden sneller dan de snelste Mégane en even snel als een Pagani Zonda S. Niet slecht. Bekijk de video van de lap hieronder:
Commentaires récents
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 3 jours
Essai court : Ford Focus Clipper MHEV facelift (2022)
je voudrai savoir la date de livraison de la Ford focus titanium + clipper 2022
Door joris Il y a 1 semaine
Renault Arkana E-TECH 145 : ce que vous devez savoir (2021)
je trouve que beaucoup trop de petits détails sont absents d'un modèle à l'autre. Exemples:...
Door BRAND Il y a 2 mois
Officiel : la MG5 est un break électrique ! (2021)
Garde au sol plus élevée ? Au contraire, elle est très faible: 11,5 cm d'après MG...
Door Ponie Il y a 4 mois