China: Mercedes voor de rijken, Audi voor de overheid en BMW voor de nouveau riche

triotest-mercedes_e-klasse-cng-audi-a6-ultra_lexus-gs-hybrid_foto_104

Het zit er dik in dat China in 2016 de grootse markt gaat worden voor luxewagens. Daarom is het uiterst belangrijk dat je een goed imago rond je merk weet op te bouwen. Een studie geeft alvast een mooi inzicht over hoe Chinezen bepaalde merken percipiëren. En dat is niet zo positief voor Infiniti en Lexus.

We weten al langer dat Chinezen niet gek lopen van het Japanse Infiniti. Meer nog, de enige reden dat het merk op Europese bodem bestaat is net om aan te tonen dat ze meekunnen met de Duitse premium merken. Want Chinezen zijn helemaal gek van luxueuze Duitsers. Nu ja, op de badge vooral. Dat concluderen we uit het onderzoek van het Hurun Research Institute (Shangai).

Mercedes blijkt daarbij het merk bij uitstek voor de rijken. Audi wordt dan weer geassocieerd met hoge piefen bij de overheid. BMW en Range Rover? Werkpaarden voor de nouveau riche. Opvallend, de 'gemiddelde luxewagen-koper' in China is 33,5 jaar oud en heeft een jaarlijks inkomen van 128.367 euro. Japanse merken hebben het daarbij moeilijk om een impact achter te laten op de Chinezen. Infiniti is voor de 'net niet rijken' en Lexus... tja, die worden gewoon met niemand geassocieerd.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités