Het grootste nieuws op de Mazda-stand is een kleintje. Want de Mazda2 werd helemaal in het nieuw gestoken. Klaar om het leven zuur te maken van- pakweg - de Opel Corsa en de Toyota Yaris.
Een te heet gewassen Mazda3, zo kan je het kleintje van de Japanners omschrijven. Een look die hem wel staat, want tegenover de vorige generatie zit er een stuk meer lef in het design. Achteraan voelt het dan weer iets meer generisch aan. Maar dat zie je wel meer in het segment. Dikke duim voor de Kodo-vormgeving alvast. Ook binnenin, want het zwevende infotainmentschermpje en strakke instrumentencluster ademen een Europese sfeer uit. Opvallend is de optionele Active Driving Display, een head-up display waarmee de Mazda2 een primeur heeft in zijn klasse.
SkyActiv
Het is een rode draad doorheen de nieuwe Mazda's en bij deze 2 is dat niet anders. De Skyactiv-Technologie zorgt niet enkel voor een lager gewicht, maar ook voor een strak stuurgedrag. Onder een setje motoren die - natuurlijk ook - allemaal Skyactiv zijn. Zo heb je een gloednieuwe 1.5-liter diesel met 105 pk en 220 Nm die een normverbruik van 3,4 l/100km en een CO2-uitstoot van 89 g/km weet op te tekenen. Liever benzine? Dan heb je wederom een 1.5-liter grote viercilinder die in drie vermogensversies komt van 75 tot 115 pk. Het verbruik komt daarbij nooit boven de 4,9 liter en de CO2-uitstoot zweeft tussen de 105 en 115 g/km.
De kracht wordt steevast naar de voorwielen gestuurd via een manuele vijfbak, zesbak of automatische zesbak.
Ajouter un commentaire
Vous devez être connectés pour poster un commentaire.
Se connecter