Bentley frist Continental GT op

bentley-continental-gt-update-2015_01

Om de verkoop terug wat aan te wakkeren - want je moet nu éénmaal de laatste nieuwe hebben in dit segment - heeft Bentley de Continental GT opgefrist met tweaks die zowel visueel zijn, als onderhuids. Frisser, krachtiger en zuiniger... wat kan je daar tegen hebben?

Laten we beginnen met de Continental GT, de favoriet onder de voetballers. Die krijgt voortaan een hertekende bumper met kleinere radiatorgrille en VAG-approved luchtsleuven. Want de lijnen van de onderkant vind je ook ruwweg terug op de voorkant van de Volkswagen Polo. We geven het maar mee.

Verder bemerken we de luchtsleuf achter de wielen die voortaan het B-logo er in verwerkt krijgt. Achteraan zou de kofferspoiler en achterbumper iets anders moeten zijn, al moet je daar een stuk beter kijken. Binnenin beschik je voortaan over een meer ergonomisch stuur met grotere schakellepels erachter, een herwerkt instrumentarium en anders geplaatste opbergvakjes. Soms zit het hem in de kleine dingen.

Niet klein is de knoert van een W12 motor. Die blijft 6.0-liter groot en gebruik maken van twee turbo's maar weet nu 590 pk en 720 Nm op te wekken. Een winst van 15 pk en 20 Nm. Toch is 'ie volgens Bentley 5% zuiniger in gebruikt dankzij cilinderuitschakeling (van 12 naar 6).

Ook de Flying Spur doet mee

Naast de herwerkte Continental GT, krijgt ook de vierdeurs Flying Spur wat aanpassingen. Al zijn die iets kleiner. Bentley spreekt van nieuwe 20-duims velgen, nieuwe optionele 21-duims velgen, een opgewaardeerd interieur en een W12-motor die voortaan beschikt over 625 pk, 800 Nm en een uitstoot van 'amper' 333 g/km CO2.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités