Facelift Toyota Auris: geen lelijk eendje meer (2015)

toyota-auris-facelift-2015_02

Een Auris Touring Sports hybride is eigenlijk alle auto dat je ooit zal nodig hebben. Alleen is de styling zo overdreven generisch. Toyota vond het dus tijd om daar iets aan te doen, met deze - letterlijke - facelift tot gevolg. Het lelijke eendje werd zowaar een mooi zwaan.

Een zwaan die missverkiezingen wint ga je ons nog steeds niet horen zeggen, maar het moet gezegd worden; de facelift staat hem goed. Weg is het zoals kaarsvet uitgelopen smoelwerk. In de plaats zien we scherp uitgesneden koplampen waaruit een wederom scherpe grille komt gelopen. Ook de onderkant is dag en nacht verschil. Er zit zowaar vorm in de Auris! Een beeld van de achterkant gaf Toyota ons nog niet, maar verwacht daar gelijkaardige aanpassingen.

Binnenin gaat het er iets conservatiever aan toe. Het afschuwelijk digitale klokje vanuit de jaren 90 is nog steeds van de partij, maar verdwijnt rechts van het iets beter ingewerkt navigatiesysteem. Daardoor kan de sierstrook bovenop het dashboard helemaal doorlopen tot de rechterkant. De ventilatiemonden aan de uiterste kanten zijn ook aangepakt. Weg zijn de plastic-ogende lelijkerds, in de plaats krijg je chiquer ogende units. In het algemeen oogt het dashboard een stuk kwalitatiever.

toyota-auris-facelift-2015

Motorisch maakt Toyota gewag van nieuwe en verbeterde benzine- en dieselmotoren die naast de hybrideversie zullen zitten. Wij onthouden daar vooral uit dat die hybride dus waarschijnlijk geen motorische aanpassingen krijgt. Ietwat spijtig. Volgende week maakt de frisse Auris zijn debuut op het autosalon van Genève. Om dan niet veel later bij de dealers te staan.

toyota-auris-facelift-2015

Derniers articles publiés

Commentaires (9)

Laisser un commentaire
Grunt 20:00
Portrait de Grunt

Zwaan? Waar dan?
Globaal heeft Toyota naar mijn smaak het lelijkste gamma ter wereld, en deze facelift past perfect in hun gamma.

My Toyota isn't fantastic 23:54
Portrait de My Toyota isn't fantastic

Nog altijd de lelijkste C-segmenter die je kan kopen: bekijk hem vanuit om het even welke hoek en je ziet een gortlelijke wagen. Het interieur is eveneens helemaal bedroevend. Mijn portie Auris mogen ze alvast aan Fikkie geven.

JP 14:06
Portrait de JP

Laat ze maar lachen, wij hebben toch kwaliteit voor ons geld!!
En niemand doet ons achter!

Adriaan 14:35
Portrait de Adriaan

Ik zou hem nog graag willen, maar door de belachele co2 regelgeving kan je geen trekhaak steken onder "eco" auto's, en ik spreek hier over eentje waarmee je een aanhangwagen kan trekken. Anders had ik echt wel mijn best gedaan om mijn fleet manager te overtuigen om toyota toe te laten op de lijst.

JP 13:29
Portrait de JP

Beste Adriaan

Auris hybride kan je WEL kopen met trekhaak, weliswaar 275 kg sleepvermogen....

Adriaan 14:21
Portrait de Adriaan

Thx voor de reactie! Ik zag het deze ochtend ook, op de brusselse ring, een auris break hybride met trekhaak. Maar samen met het gewicht van mijn aanhangwagen ga ik niet veel kunnen laden vrees ik met 275kg :s

paul desplenter 17:42
Portrait de paul desplenter

mooi maar mijn auris maart 2015 is ook mooi, leuk om mee te rijden ,echter geen sportwagen(auris hybride)

H.R 14:35
Portrait de H.R

Over kleuren en smaak wordt niet getwist, zegt men weleens. Wat er volgens sommigen nu echt lelijk is aan een Auris hibryde van de laatste generatie (facelift) in vergelijking met het gros van vergelijkbare wagens binnen dit segment, begrijp ik al helemaal niet meer als ik naar de andere merken kijk. Maar goed, dat is dan een persoonlijke visie.
Ik rijd nu al meer dan 5 jaar met een Auris hybride (1ste generatie), en ik heb nog geen enkele reden tot ontevredenheid gehad. Vlekkeloze electronica, ligt als aan de weg vastgenageld (17 inch velgen), perfect bochtenwerk waarbij er velen met moeite kunnen volgen, dat alles gekoppeld aan een relaxte rijstijl.
Als je er zelf lang genoeg mee rijdt, besef je hoe weinig bepaalde reviewers van deze wagen afweten. Zoals de Consumentenbond b.v. Die spreken over slechts 3 modi (EV, ECO en PWR) daar waar er in feite 4 zijn, voornoemde drie plus de stand 'normaal' als geen van de genoemde drie is geselecteerd.
Maar goed, ik ga hier geen review schrijven. Het enige wat ik er nog wil aan toevoegen m.b.t. het trekgewicht van de HB en TS, kan je letterlijk geciteerd hieronder lezen:
"De trekkracht
De Auris Hybride kan tot 385 kg trekken.
De Auris Touring Sports Hybride kan tot 345 kg trekken.
Best wel veel trekvermogen dus, zo’n hybride. Zeker in vergelijking met ecologische

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités